Vandaag maakte Rita Verdonk de naam van haar nieuwe politieke beweging bekend, Trots op Nederland. De naam van haar partij is al sinds 19 maart 2004 geregistreerd als domeinnaam. En bij intikken bij Google staat het CDA op nummer 1. Trots op Nederland richt zich op de 99 procent van de Nederlanders, die geen lid is van een politieke partij. Ik ben geen merknaamexpert, maar de naam voelt niet lekker.
Het doet me direct denken aan de kreten op busjes van loodgieters en aannemers. Maar dat is waarschijnlijk ook de doelgroep die Rita wil bereiken. Wat denken we, zit hier een echte merk-marketing- en communicatiestrategie achter, of is dit door een aantal politici zelf in elkaar gezet aan de keukentafel? En zal het haar denkbeelden versterken of juist verzwakken? Mijn gevoel zegt dat het door een aantal enthousiaste mensen in elkaar is gezet, zonder communicatie of marketingachtergrond. Nu hebben (juist) niet alleen communicatiedeskundigen de wijsheid in pacht. En in een tijd waar authenciteit het goed doet, kan het daarom ook zomaar een hit worden. Wordt vervolgd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!