Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn Nederland behaalt B Corp-certificering

Deze certificering onderstreept de missie van Albert Heijn om ‘Samen beter eten bereikbaar te maken. Voor iedereen.'
AH B-Corp
AH B-Corp

Deze mijlpaal onderstreept de missie van Albert Heijn: ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen', waarmee het een bijdrage levert aan een gezonde, sociale en duurzame samenleving. Het behalen van de B Corp-certificering is een aanmoediging voor Albert Heijn Nederland om op de ingeslagen weg verder te gaan.

related partner content for mobile comes here

De certificering wordt wereldwijd toegekend door B Lab, de non-profitorganisatie achter de certificering, aan bedrijven die voldoen aan hoge standaarden op het gebied van sociale en milieuprestaties, transparantie en verantwoordelijkheid. Met de B Corp-certificering sluit Albert Heijn Nederland zich aan bij een wereldwijd netwerk van meer dan 9.000 bedrijven die positieve impact vooropstellen en zich inzetten voor een meer inclusieve, regeneratieve en gelijkwaardige economie. 

Om als B Corp te certificeren moet een organisatie minimaal 80 (van de maximaal 200) punten behalen in een assessment van B Lab. Tijdens dit traject wordt gekeken naar de impact van een bedrijf op vijf pijlers: bestuur, milieu, werknemers, klanten en gemeenschap. Albert Heijn Nederland behaalde 97,9 punten, zo staat te lezen in het publieke B Corp profiel. Daarnaast moet elke B Corp in de statuten verankeren dat zij de impact van haar handelen op alle stakeholders afweegt. Om de certificering te behouden, moeten B Corps elke drie jaar hercertificeren. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Matthias Boswinkel

Ben ik de enige die denkt: dit kan niet waar zijn? Chocola en andere snoeptroep bij alle kassa’s, onlangs onderzoek dat de ongezondheid van de meeste aanbiedingen aantoont, 90 procent (mijn inschatting)van alle vlees en kip met slechts 1 ster dierenwelzijn (eufemisme voor dierenleed): B Corp is een bijzonder certificaat, en dat is het.

Matthias Boswinkel

Ja, ik ben blijkbaar de enige.
Niemand durft iets te zeggen tegen het blauwe monster uit Zaandam.
Albert Heijn misleidt, manipuleert, speelt vals en zou geboycot moeten worden.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in