Deze mijlpaal onderstreept de missie van Albert Heijn: ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen', waarmee het een bijdrage levert aan een gezonde, sociale en duurzame samenleving. Het behalen van de B Corp-certificering is een aanmoediging voor Albert Heijn Nederland om op de ingeslagen weg verder te gaan.
De certificering wordt wereldwijd toegekend door B Lab, de non-profitorganisatie achter de certificering, aan bedrijven die voldoen aan hoge standaarden op het gebied van sociale en milieuprestaties, transparantie en verantwoordelijkheid. Met de B Corp-certificering sluit Albert Heijn Nederland zich aan bij een wereldwijd netwerk van meer dan 9.000 bedrijven die positieve impact vooropstellen en zich inzetten voor een meer inclusieve, regeneratieve en gelijkwaardige economie.
Om als B Corp te certificeren moet een organisatie minimaal 80 (van de maximaal 200) punten behalen in een assessment van B Lab. Tijdens dit traject wordt gekeken naar de impact van een bedrijf op vijf pijlers: bestuur, milieu, werknemers, klanten en gemeenschap. Albert Heijn Nederland behaalde 97,9 punten, zo staat te lezen in het publieke B Corp profiel. Daarnaast moet elke B Corp in de statuten verankeren dat zij de impact van haar handelen op alle stakeholders afweegt. Om de certificering te behouden, moeten B Corps elke drie jaar hercertificeren.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!