Duurzaamheid onder druk: ESG-doelen verliezen terrein in 2024
CMO Report | Het ziet er naar uit dat het nastreven van de ESG-doelen steeds verder naar beneden zakt in de CMO-prioriteitenlijst.
Zet uw bedrijf al de schouders onder ESG? Die vraag werd vorig jaar door een overtuigende meerderheid met ja beantwoord. Ruim 58 procent zei al ESG-doelen te hebben gesteld en 23 procent wilde er in 2024 mee aan de slag te gaan. Daar lijkt gek genoeg een beetje de klad in te komen – opmerkelijk, want ESG is geen vrijblijvend iets –nu komt dat percentage nog maar op 73 procent uit. Het goede nieuws is dat iets meer marketeers zeggen, ‘ja, concrete ESG-doelstellingen gedefinieerd’ (van 58% naar 60%). Maar enfin, de ‘plannen voor volgend jaar’ (om ermee aan de slag te gaan als dat nog niet het geval was), krimpen van 23 naar 13 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid