Overslaan en naar de inhoud gaan

Duurzaamheid onder druk: ESG-doelen verliezen terrein in 2024

CMO Report | Het ziet er naar uit dat het nastreven van de ESG-doelen steeds verder naar beneden zakt in de CMO-prioriteitenlijst.
uitstoot
uitstoot

Zet uw bedrijf al de schouders onder ESG? Die vraag werd vorig jaar door een overtuigende meerderheid met ja beantwoord. Ruim 58 procent zei al ESG-doelen te hebben gesteld en 23 procent wilde er in 2024 mee aan de slag te gaan. Daar lijkt gek genoeg een beetje de klad in te komen – opmerkelijk, want ESG is geen vrijblijvend iets –nu komt dat percentage nog maar op 73 procent uit. Het goede nieuws is dat iets meer marketeers zeggen, ‘ja, concrete ESG-doelstellingen gedefinieerd’ (van 58% naar 60%). Maar enfin, de ‘plannen voor volgend jaar’ (om ermee aan de slag te gaan als dat nog niet het geval was), krimpen van 23 naar 13 procent.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in