NRC Next in de problemen

NRC Next heeft serieuze problemen met de distributie van haar krant. Als abonnee en daarmee ook sponsor van de krant, kan ik er over meepraten. Afgelopen tijd ontbrak maar liefst 5 x de krant op mijn deurmat. Omdat service geld kost, heeft NRC Next er voor gekozen niet bezorgde kranten ook niet na te bezorgen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat ik niet de enige ben die problemen heeft als abonnee, blijkt uit de reacties op

E. Bakker zegt:
woensdag 15 augustus 2007, 18:10 uur

Hier een zeer, maar dan ook zeer ontevreden klant.
Sinds het begin van mijn abonnement (03-07-2007) heb ik in totaal welgeteld 6 maal een krant mogen ontvangen. Dat zijn dus 6 van de 32 kranten waarvoor ik heb betaald!
Maar daar blijft het niet bij. Ik heb nu 7 keer gebeld met NRC NEXT, waarbij 1 keer gewoon de hoorn erop werd gegooid omdat ze niet meer met mij wilde praten (haar vraag: "Maar meneer, dan moet u doorgeven dat u de krant niet krijgt." Mijn antwoord: "Dat heb ik gedaan: inclusief deze keer 6 maal!" En heb de data opgenoemd. Waarna er door haar werd geantwoord dat ze dus niet meer met mij wenste te praten). Bij een andere keer werd er mij toegezegd om mij terug te bellen na twee dagen? niet dus he!

R. Koopman zegt:
woensdag 1 augustus 2007, 17:59 uur

Zojuist vanuit Zwolle een officiele schriftelijke klacht ingediend (zou het helpen?) Ik heb nu al 16x in vier weken geen krant ontvangen, minstens negen keer gebeld met klantenservice die mij keer op keer beloven terug te bellen, maar tot op heden niet is gebeurd. Nabezorging vroeg ik?? "DAAR DOEN WE NIET AAN."

Maar het is niet alleen mijn eigen ervaring, of die van lezers op het weblog. De dames van de klantenservice weten het ook niet meer ('mijnheer, wij moeten al die mensen vriendelijk te woord staan....) en wisten me te vertellen (ik heb er diverse gesproken) dat regelmatig de telefoon roodgloeiend staat, tot overbelasting aan toe van de telefoonlijnen. Volgens de dames ontstaan de problemen met de bezorging omdat NRC Next overgestapt is op een nieuw systeem (?).

Ok, ik snap dat er zaken mis gaan, dat kan gebeuren. Ik heb er al minder begrip voor dat er geen nabezorging plaats vindt.
Zelfs geen enkele compensatie voor het niet leveren van diensten, die wel door mij zijn betaald.

Maar laten we het eens omdraaien. Waarom lukt het de dames en heren van de marketingafdeling niet van deze nood een deugd te maken? Wat te denken van het compenseren van klanten via een waardebon om de dikke zaterdagkrant van zusje NRC gratis op te halen bij de sigarenboer? Ik mijn compensatie en gelijk een verleidingsmoment om mijn abonnement uit te breiden met de zaterdagkrant.

Of ter compensatie de kans om iemand anders een abonnement kado te doen (moet deze natuurlijk wel bezorgd worden). Dan tover je voorzichtig een glimlach op mijn gezicht.

Of een tegoedbon om ergens koffie te drinken, koffie aangeboden door een adverteerder van NRC Next ism NRC Next.

Jammer, met een beetje creativiteit kun je zoveel doen en weet je een negatieve ervaring van een vaste klant, om te buigen in een positieve ervaring die weer nieuwe abonnees kan opleveren. NRC Next wees zuinig op je abonnees in deze zware tijden en laat zien dat je echt een vernieuwende krant bent.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie