Wat is de toekomst van online advertising?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Business 2.0 was in het verleden een fantastische website en tijdschrift over de zakelijke kant van het Internet. Het verdween na het uiteenspatten van de internetbubbel, maar is al weer een tijdje terug. Regelmatig bezoek ik de website en ik zit er weer over te denken een abonnement op het tijdschrift te nemen. Deze maand op de cover een verhaal over de toekomst van online adverteren. Op de site onder andere een verhaal over de naar nieuwe vormen van online adverteren. Waarbij de vraag naar voren komt, of de huidige manier van online adverteren nog toekomst heeft.

In dat kader is de speciale ronde tafel, georganiseerd door Business 2.0 met een flink aantal internetondernemers natuurlijk een goed initiatief. De is maar kort, maar het bekijken waard en er volgen er meer over de ronde tafel. Aan het woord onder andere John Battelle Federated Media Publishing (een bekend Amerikaans weblognetwerk) en Jay Adelson van Digg. Onder andere over de manier waarop videoadverteren momenteel wordt ingestoken, het ouderwetse zendmodel van de pre-roll video ads. Ofwel we proberen gewoon weer ordinair te zenden, ook al hebben we allemaal onze mond vol over interactiviteit. Zelf merk ik dat dit bij ook een item is. Het valt niet mee om echt nieuwe vormen te ontwikkelen voor adverteerders, maar er is maar één weg: veel experimenteren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie