Wanneer je jezelf dwingt om daar een goed antwoord op te geven, dan kom je erachter dat het een best lastige vraag is.
Tom de Bruyne, Marcel de Jonge en Bies Vermeulen gaven les over 'het inzicht' in de derde ReclameRidders Meesterklas.
Hans van Dijk, Pim Gerrits en Jordi van de Bovenkamp gaven een les in short copy tijdens de tweede ReclameRidders Meesterklas.
Maurice Wenneker, Dylan de Backer & Joris Kuijpers en Wouter Keijzer gaven een les in filmproductie tijdens de eerste ReclameRidders Meesterklas.
Voor haar techblog gericht op vrouwen creëerde Nina Verberne onlangs haar eerste commercial, die ze zelf bedacht en produceerde.
Hoezo zou ik bij een reclame bureau gaan werken, waar ik mijn tijd aan merken die mij helemaal niks doen zou moeten verspillen?
Wat kunnen we leren van een advertiser met AdBlock?
Wie ben ik als ontwerper? Wat is mijn ‘why, how, what?’ Waarmee ga ik mij onderscheiden van de rest?
Verslag van ReclameRidders 5: The Perfect Blend - Deel 2
Verslag van ReclameRidders 5: The Perfect Blend - Deel 1
Traditionele reclame is niet dood, dat ben ik het met Aad Kuijper eens. Alleen heb ik er een ander beeld bij. Het gaat mij niet om de media maar om de inhoud. Traditionele reclame in de zin van het opdringen van ongeloofwaardige beloftes en misleidende boodschappen is dood of zou in ieder geval op het sterfbed moeten liggen.
Studerend op de Willem de Kooning Academie loop ik regelmatig ontzettend interessante projecten tegen het lijf. Als ik deze werken zie krijg ik vaak een ietwat onprettige nasmaak.
Copywriter Bas van de Poel creeërt in samenwerking met meer dan 20 artiesten een online catalogus vol visualisaties van de meest nare virussen.
Gedurfd werk dat opvalt vereist een bureau met ruggengraat en klanten die hierin meegaan.
De moderne reclame hippie is eindelijk bezig met het grootste imago probleem ooit op te lossen. Dat van de Reclamewereld zelf.
Een plek vinden in de reclamewereld is geen gemakkelijke opgave.Twee Willem de Kooning-studenten bedachten een ludieke oplossing.
The Orange Experience van KLM en Heineken smaakt naar meer. Merken versterken elkaars persoonlijkheid.
Drie Hyper Island studenten geven een mooi tegengeluid aan de digitale cultuur.
Het heeft even geduurd voor ik de durf had om mijn eerste artikel op Adformatie-online te plaatsen, want
Gisteravond liep mijn facebook vol met een Franse campagne van CCLM BBDO in samenwerking met kledingmerk Guy Cotten. Als student advertising zie je veel pogingen tot sterke interactieve online-campagnes en zo goed als altijd slaan ze net de plank mis.