Overslaan en naar de inhoud gaan

Lange leve keuzestress!

Wie ben ik als ontwerper? Wat is mijn ‘why, how, what?’ Waarmee ga ik mij onderscheiden van de rest?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door: Chris Onsman

related partner content for mobile comes here

Elke creatieve discipline heeft er last van. Keuze stress. Wie ben ik als ontwerper? Wat is mijn ‘why, how, what?’ Waarmee ga ik mij onderscheiden van de rest? Het afstuderen is begonnen op de Willem de Kooning academie, de minors zijn klaar, nu op naar het échte werk. De vraag die door ieders hoofd spookt is: wat wordt de kroon op mijn harde werk van de afgelopen vier jaar? Keuzestress is met stip de nummer één aandoening van onze generatie.

Een creatief beroep is een beroep vol keuzes. Angst voor de verkeerde keuze ligt altijd op de loer. Blijven geloven in jezelf lukt niet iedereen elke dag, maar je moet toch voor blijven gaan, experimenteren en uit je comfort zone stappen, daar komen vaak de interessantste dingen uit. Durf te falen wordt vaak gezegd. Het kromme is dat daar vaak helemaal geen ruimte voor is. Resultaat is een vereiste. Voor jou tien anderen. Zeker nu een bureau kan kiezen uit honderden anderen die net zo goed uit Brazilië, Australië of Korea kunnen komen.

Waar zit de creatieve wereld precies op te wachten? Weten ze het eigenlijk zelf wel?

Wij zijn blijkbaar niet de enige die eronder lijden. Volgens de PS reclamespecial van het Parool is er een reclamerevolutie aan de gang. De reclamewereld is versplinterd en verwarrend geworden volgens vooraanstaande reclame creatieven. Er zijn ontzettend veel media bijgekomen en dat maakt werkelijk alles mogelijk. Tegelijk met al die media zijn er net zoveel bureaus ontstaan die daar gespecialiseerd in blijken te zijn. Het duizelt de adverteerder door de enorme keus aan creatieve bureaus en de creatieven breken hun hoofd over welke media ze het best kunnen gebruiken.

Gelukkig heeft deze reclamerevolutie vooral ontzettend veel voordelen. Alle verschillende soorten en maten creatieve ondernemingen maken het voor de nieuwe generatie alleen maar interessanter. Zie je het traditionele reclamebureau niet meer zitten dan ga je het toch gewoon bij een digitaal bureau proberen? Of misschien wil je wel werken voor je favoriete merk. Alles is mogelijk. De creatieve wereld experimenteert erop los en ze hebben stuk voor stuk fris creatief talent nodig. Je hebt je droombaan werkelijk voor het uitkiezen!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in