Ritueel debat over aantal communicatiemedewerkers maskeert een belangrijkere vraag; wat is de functie van communicatie bij het Rijk?
De woordvoering van Edwin van der Sar was vaker voer voor discussie. Hij liet zich nu interviewen door Ziggo's Rondo. Een analyse.
De karakteristieken van een predictable surprise.
De case bij Volt leert dat we soms gewoon moeten accepteren dat vervelende situaties vervelende gevolgen hebben, stelt Jos Govaart.
Iedere vraag van Hans Kraay jr. glipte hem door zijn handen. Had dat niet beter gekund?
Het bureau verdient clementie De actie was dom, maar grote woorden als vertrouwen geschaad en zwarte lijst zijn te zwaar.
Hoe de Talpa-topman zich ontpopt als een weinig empathische kansenmisser.
Soms is een bureaupitch echt een goed idee, maar dan moet die wel goed zijn ingericht.
Wat is het wapen in de strijd tegen desinformatie- en haatzaaien via sociale media? Jos Govaart zoekt en twijfelt.
Welke disciplines breng je samen en hoe? Wie leidt ? Activeren of bouwen? Er zijn veel keuzes te maken om een merk robuust te maken.
Hoe gebruik je eigen media, social, eigen content of bloggers voor PR? Jos Govaart van Coopr geeft advies.
Jos Govaart vindt het schrijven van het VPRA-bestuur aan zijn leden onverstandig. Het zou meer zijn hand in eigen boezem moeten steken.
Als je écht impact nodig hebt, moet je de grote schaal der dingen opzoeken. Alleen pikt het publiek dat niet altijd.
Zijn uitspraken zijn als naar een slecht restaurant gaan en vervolgens zeggen dat alle koks kut zijn
Reflectie bij een opzienbarende case
Geen bureau kan overleven zonder adviseurs die vooral kunnen denken en graven. Koester ze.
Verander PR van kostenpost in een winstafdeling
We kunnen niet meer alleen op de onderbuik varen
Mediawijsheid en empathie zijn kerncompetenties van een ceo