De discussie over klantwaarde en social media moet verschuiven van gedrag in het verleden naar indicatief gedrag in de toekomst. Inzicht in social data helpt daarbij.
Organisch bereik op Facebook daalt. Wat is nu nog de waarde van een page like?
Dat Coolblue af en toe bijna onnavolgbaar toffe dingen doet, wist je natuurlijk al. En dat er veel imitatio Coolbluesio is waarschijnlijk ook.
Binnenkort kun je voor diensten van Yahoo (Bestond dat nog? Yep!) niet meer inloggen via Google of Facebook. Slim?
Waarom het budget voor customer loyalty naar de operations afdeling moet.
Afgelopen weken beleefde ik dankzij armoedepreventieplatform sloopdecrisis.nl dolkomische avonturen met de vrienden van Tele2, KPN en UPC.
Social Media Club Utrecht bestaat twee jaar. Een mooi moment om eens terug te blikken op de club, de ontwikkelingen binnen social en om de bestuurders eens aan de tand te voelen over Facebook, Google+ en Hyves.
De keugel is deur de kerk. Shell keert de oeroude vertrouwde zegels de rug toe en bekeert zich definitief en vol overgave tot Air Miles. Volgens een woordvoerder is dat gunstig voor klanten, “omdat je zo extra kunt sparen als je meer tankt”. Dat is wel wat kort door de bocht.
Opnieuw gedonder in het Ajax-kamp. Een akkefietje tussen de commissarissen van de voetbalclub. "Natuurlijk maken we ons zorgen over wat we zien gebeuren, maar het gaat ons erom dat het sponsorcontract wordt nageleefd". Die reactie van de hoofdsponsor van Ajax intrigeerde mij. Wat is er gebeurd met 'Eerlijk over later'?
In de wereld van de gezondheidszorg is e-health een hot item. De een na de ander bedenkt een platform waar artsen en patiënten contact met elkaar kunnen hebben. Want daar is een enorme behoefte aan. Zeggen ‘ze’. Maar is dat wel zo? Tilburg University deed onderzoek naar de motieven van patiënten en zorgverleners om sociale media te gebruiken.
Voor de vijftiende keer geeft Brand Keys een lijst uit met de Customer Loyalty Leaders. Sinds 2009 staat de iPhone op nummer 1. Dit jaar is de smartphone echter verstoten door Amazon. De online winkel stijgt al sinds 2005 (toen nog 16e plek) en staat sinds 2009 in de top-10. Stond Amazon vorig jaar nog op de zevende plek, nu dus op nummer 1.
Veel nieuwe bedrijven hebben hun mond vol van ‘de beste service. Maar eerlijk gezegd, laat die service vaak te wensen over. Maar gisteren werd ik helemaal gelukkig door de service van het mij tot dan toe onbekende Kaartje2go. Lees de tips tussen de regels door!
Patiënten worden steeds meer gestimuleerd om regie te voeren over hun gezondheid. Zelfmanagement heet dat. Er wordt steeds vaker gebruik gemaakt van online oplossingen, zoals apps. Prima, maar veel aanbieders blijven op hun eigen eiland focussen. Ik erger me daaraan. Die apps zijn wel ván hen, maar toch niet vóór hen?
Amerikanen laten jaarlijks 16 miljard dollar aan spaarpunten liggen. Dat is een derde van alle spaarpunten die organisaties jaarlijks uitgeven! Suckers. Redemptie is essentieel voor het succes van een spaarprogramma. Where did this go wrong?
Een substantieel deel van onze vakcollega’s is interimmer, freelancer of ZZP’er. Voor deze mensen verscheen deze week aardig nieuws. Twee onderzoeken concluderen dat jonge interimmers positiever over hun toekomst zijn dan oudgedienden. Ze zijn actiever op sociale media en voelen zich meer ondernemer.
De creatieve sector van Amsterdam staat te huur, las ik op Twitter. Nu woon ik niet in Amsterdam, noch werk ik daar. Maar toch wekte de boodschap mijn nieuwsgierigheid. En ik ben blij dat ik heb doorgeklikt.
AEGON wil fans creëren. Afgelopen dinsdag deed Wendela van Duijne Strobosch (campagnemanager AEGON Bank) tijdens het derde Loyalty Facts Café uit de doeken hoe ze dat doen. Goed verhaal, dus waard om te delen.
Wat moeten we nog met termen als KPI, ROI en RFM in een markt die steeds meer draait om hele andere zaken? Die discussie loopt natuurlijk al een poosje, maar er is nu eindelijk weer een concreet voorstel over hoe het anders zou moeten. Tijd voor een kleine round-up op het gebied van marketing, PR en measurement.
Borstklopperij op Twitter. Ik stoor me er al een tijdje aan. Van die marketing- en communicatiemensen (vaak aan bureauzijde) die uitsluitend berichten retweeten waarin ze zelf positief genoemd worden. Af en toe spoelt er een ware tsunami van egoretweets over mijn timeline. Maar waarom, in ’s hemelsnaam?