Hoe ik superpromoter werd van Kaartje2go

Veel nieuwe bedrijven hebben hun mond vol van ‘de beste service. Maar eerlijk gezegd, laat die service vaak te wensen over. Maar gisteren werd ik helemaal gelukkig door de service van het mij tot dan toe onbekende Kaartje2go. Lees de tips tussen de regels door!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanwege de tweede verjaardag van PR-bureau Coopr (vandaag) wilde ik "> en "> graag feliciteren. Ondanks dat ik geen klant ben, ben ik namelijk een enorme fan van de heren door de kennis en visies die ze delen . Maar hoe feliciteer je een bureau dat zich bezighoudt met online PR en contentmarketing? Met een ouderwets kaartje.

Eerste kaartje gratis
Nu ben ik niet zo thuis in de kaartjesverkoop. Mijn vrouw doet dat nog wel regelmatig (via Hallmark ofzo), maar meestal gebruik ik e-mail, Twitter of een ander sociaal kanaal. Het zal de beroepsdeformatie zijn… In mijn zoektocht stuitte ik dus op . Zij adverteren met een actie waarbij je eerste kaartje gratis is. Bij inschrijving ontvang je per mail een actiecode waarmee je eerste kaartje gratis is. Mooie propositie, vooral voor een nitwit op het gebied van postkaarten.

Tip 1: bied perspectief
Ik schreef me in, maakte een kaartje voor de boys en girls van Coopr, en ging naar de betaalmodule. De volgende boodschap verscheen: “Je kunt je wel aanmelden, maar je ontvangt geen actiecode voor een gratis kaart. Er is al een gratis kaart gebruikt op de computer waarmee je werkt. Toch recht op een gratis kaart? Mail dan de klantenservice.” Kijk, daar houden we van. Handelingsperspectief bieden is beter dan een voldongen feit.

Tip 2: manage de verwachtingen
Kaartje2go ontving een kort mailtje van me waarin ik vroeg of ik een actiecode kon krijgen. In de geautomatiseerde reactiemail stond: “Beste Hans, bedankt voor het stellen van je vraag. Vragen worden op werkdagen binnen 24 uur beantwoord.” Alweer goed! Een persoonlijke aanhef in de geautomatiseerde mail (life can be so simple!) en direct de verwachtingen managen.

Tip 3: overtref de verwachtingen
Nou, die reactie duurde geen 24 uur hoor. Binnen een half uur schreef klantenservice medewerker Klaas Korte me een mail die er kortweg op neer kwam dat mijn ip-adres al bij hen bekend was en dat het probleem daar dus in zat. Gevolgd door: “Ik heb nu voor jou een actiecode aangemaakt waarmee je alsnog een gratis kaartje kunt bestellen. Ik hoop dat dit een goede oplossing is voor je. Veel plezier met het maken van je kaart(en)!”. Kudo’s voor Klaas! Verwachtingen overtreffen en niet muggenziften over de spelregels. Zo maak je vrienden.

Tip 4: Stay tuned
Op mijn mail terug dat ik mijn bestelling had afgerond en een blog zou schrijven over deze ervaring, had ik geen reactie meer verwacht. Maar Klaas is de beroerdste niet: “Dank je voor je aardige berichtje! Leuk om te horen. Daar doen we het met zijn allen bij kaartje2go voor. We halen ons plezier uit het maken van mooie kaarten, en leuke reacties zijn voor ons de kroon op het werk. Wat leuk ook dat je over ons gaat schrijven! We gaan Molblog in de gaten houden, we zijn heel benieuwd :-)”. Interactie, van mens tot mens, stopt niet na het afwikkelen van het aankoopproces. Dat hebben ze daar goed begrepen!

Ken jij ook clubs waar ze deze principes goed hebben begrepen? Be a true superpromoter. Geef ze hieronder een pluim.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie