4 lessen voor een #coolbluetje

Dat Coolblue af en toe bijna onnavolgbaar toffe dingen doet, wist je natuurlijk al. En dat er veel imitatio Coolbluesio is waarschijnlijk ook.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

 Toch wil ik je deze case en de lessen daaruit niet onthouden.

Mijn aandacht werd gisteren getrokken door een tweet van Wehkamp. Nu zou ik mijn klanten sowieso adviseren om voorzichtig te zijn met het mee willen liften op het imago van trending bedrijven in je tweets omdat het in de praktijk vaker fout dan goed gaat. Maar in dit geval moest je wel kleurenblind zijn om te zien dat Wehkamp de plank missloeg.

Op over de misser van Wehkamp volgde een pijlsnelle reactie van de Coolblue social media ninja’s met een even simpele als sterke creative. Maar wat me vooral opviel: in hun reactie betrekken ze direct ‘de’ Eric de Vos en KLM, in combinatie met de hashtag . Grappig genoeg EXACT een jaar geleden. Wat mij betreft een supermooi staaltje community management.

Na deze tweet van Coolblue haakten meer merken in. Niet allemaal even goed, maar toch. Check ze in de 

De vier lessen voor een Coolbluetje

  • Denk drie keer na voordat je gaat meeliften op de bekendheid van een ander merk. De grote winnaar van deze actie was niet Wehkamp, maar Coolblue.
  • Kleurenblinde medewerkers kun je beter niet over kleuren laten praten. De rozebriltweet van Wehkamp maakte het alleen maar erger.
  • Wil je de content van een ander merk kapen zoals Coolblue dat doet? Wees snel, blijf dichtbij je merk en keep it simple stupid.
  • Slim community management levert extra kudo’s. Social draait immers om mensen!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie