Sony Music Duitsland heeft de Grand Prix van de jaarlijkse Europese TikTok Ad Awards gewonnen met zijn strategie voor het nummer Pedro. De prijs is in het leven geroepen om - via een onafhankelijke vakjury - de beste advertentiecampagne op TikTok in het zonnetje te zetten.
Vorig jaar ging de prijs naar pastamerk Barilla, dat op een creatieve manier opriep om pastarestjes te gebruiken in plaats van weg te gooien. Nu mag Sony Music dus de winnaar van het jaar noemen. Het muzieklabel voerde op TikTok een uitgebreide campagne rondom het nummer Pedro, gemaakt door Jaxomy en Agatino Romero.
Sony Music creëerde een heus 'memeaccount' rondom het fictieve beestje Pedro, dat gretig omarmd werd door TikTok-gebruikers. Het bedrijf sloot ook samenwerkingen met populaire TikTok-gebruikers om de bekendheid van Pedro te vergroten. Uiteraard was het nummer Pedro te horen bij allerlei TikTok-video's - het platform geeft veel ruimte aan muziek bij video's.
Hieronder zie je zo'n video van Pedro.
@pedrotheracoon Hi all. Looking for friends 🥹🦝❤️ #pedro #meme #racoon #waschbär ♬ Pedro - Jaxomy & Agatino Romero & Raffaella Carrà
Nummer 1 in Spotify-lijst
De populariteit van Pedro op TikTok vertaalde zich door naar de muziekplatformen. Op Spotify bereikte Pedro de nummer één-positie in de lijst van vijftig populairste nummers ter wereld. Alleen al op Spotify is het nummer tot dusver 161 miljoen keer gedraaid.
TikTok Ad Awards
De uitreiking van de Europese hoofdprijs vormt het slotstuk van TikTok's prijzengala. Het bedrijf hield de afgelopen weken prijsuitreikingen in verschillende Europese landen, waaronder Nederland. Hier sleepte KPN de Nederlandse Grand Prix-advertentieprijs in de wacht. De Grand Prix-winnaars van alle landen waren vervolgens in de race voor de Europese hoofdprijs, die dus is gewonnen door Sony Music Duitsland.
Sony Music verdient met de prijs onder andere een paid media-samenwerking en advertentietegoed op TikTok.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!