Overslaan en naar de inhoud gaan

Sony Music wint Europese TikTok-advertentieprijs met strategie voor nummer 1-hit

De socialmediacampagne maakte uitstekend gebruik van TikTok en liet het nummer bovenaan de Spotify-hitlijst belanden.
TikTok Ad Awards 2024 Lissabon
De winnaars van Sony Music
© Afbeelding: TikTok
TikTok Ad Awards 2024 Lissabon
De winnaars van Sony Music
© Afbeelding: TikTok

Sony Music Duitsland heeft de Grand Prix van de jaarlijkse Europese TikTok Ad Awards gewonnen met zijn strategie voor het nummer Pedro. De prijs is in het leven geroepen om - via een onafhankelijke vakjury - de beste advertentiecampagne op TikTok in het zonnetje te zetten.

related partner content for mobile comes here

Vorig jaar ging de prijs naar pastamerk Barilla, dat op een creatieve manier opriep om pastarestjes te gebruiken in plaats van weg te gooien. Nu mag Sony Music dus de winnaar van het jaar noemen. Het muzieklabel voerde op TikTok een uitgebreide campagne rondom het nummer Pedro, gemaakt door Jaxomy en Agatino Romero. 

Sony Music creëerde een heus 'memeaccount' rondom het fictieve beestje Pedro, dat gretig omarmd werd door TikTok-gebruikers. Het bedrijf sloot ook samenwerkingen met populaire TikTok-gebruikers om de bekendheid van Pedro te vergroten. Uiteraard was het nummer Pedro te horen bij allerlei TikTok-video's - het platform geeft veel ruimte aan muziek bij video's.

Hieronder zie je zo'n video van Pedro.

Nummer 1 in Spotify-lijst

De populariteit van Pedro op TikTok vertaalde zich door naar de muziekplatformen. Op Spotify bereikte Pedro de nummer één-positie in de lijst van vijftig populairste nummers ter wereld. Alleen al op Spotify is het nummer tot dusver 161 miljoen keer gedraaid. 

TikTok Ad Awards

De uitreiking van de Europese hoofdprijs vormt het slotstuk van TikTok's prijzengala. Het bedrijf hield de afgelopen weken prijsuitreikingen in verschillende Europese landen, waaronder Nederland. Hier sleepte KPN de Nederlandse Grand Prix-advertentieprijs in de wacht. De Grand Prix-winnaars van alle landen waren vervolgens in de race voor de Europese hoofdprijs, die dus is gewonnen door Sony Music Duitsland. 

Sony Music verdient met de prijs onder andere een paid media-samenwerking en advertentietegoed op TikTok.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in