Kan Yahoo nog een kunstje flikken dat echt zoden aan de dijk zet? Ik weet het niet. Een jaar geleden had ik volmondig 'Nee' gezegd, maar het lijkt erop dat ze met een serieuze comeback bezig zijn.
Crusade
Ooit waren ze de grootste e-mailprovider van de wereld, maar het merk gleed steeds verder weg richting de beruchte afvoer. Tegenwoordig heeft Yahoo platforms als Flickr en Tumblr en vorig jaar stelde Yahoo mensen als David Pogue (ex NY Times) en Katie Couric (ex CBS anchor) aan. En o ja, vers van de pers, Yahoo neemt ook datavisualisatiebedrijf Vizify over. en heuse crusade van de nieuwe baas, ex Google topshot Marissa Meyer. En die ondernemingszin en durf spreekt me wel aan.
Niet zo verstandig...
Maar nu dreigt er toch een barst te komen in mijn beeld van Yahoo. Momenteel kun je voor Yahoo-diensten als Flickr inloggen met je Google-account of Facebook-account. Maar binnenkort heb je gewoon weer een ouderwets Yahoo-profiel nodig. En dát lijkt me dan weer niet zo'n verstandige move...
Wat vinden jullie?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!