Geloofwaardigheid en het juiste personeel grootste hoofdbrekers voor 2017
Wie dit jaar bij zijn baas precies hetzelfde doet als twee à drie jaar geleden, moet zich zorgen maken
Veel pr-profs vinden betaalde communicatie nog steeds een no-go-area. Hoe zit dat bij jou?
Bureaus staan er weer goed voor. Althans, zij die zichzelf niet hebben kapotbezuinigd.
De 'pr-trutten, marketing-lullo’s en seo-sletten' moesten nu maar eens begrijpen dat een blogger niet van de wind kan leven.
Dank zij jouw pr-bureau komt een journalist op kantoor. Je hebt een nieuw, product, een mening of iets anders wat de media willen zien. Maar hoe kun je de werkrelatie direct zo verstieren dat het uiteindelijke stuk een groot debacle wordt? DOOR CHARLY LAMMERS VAN TOORENBURG
Stel je eens voor. Je moet vandaag nog een nieuwe communicatieafdeling opzetten. Hoe ziet deze eruit? Welke kwaliteiten wil je vertegenwoordigd zien? Waar zou je je geld al dan niet in durven investeren? En belangrijker nog: speel je zelf wel een rol binnen deze afdeling? DOOR CHARLY LAMMERS VAN TOORENBURG
Het is duidelijk dat het medialandschap de afgelopen tijd de nodige averij heeft opgelopen. En het eind is nog niet in zicht. Toch zie ik lichtpuntjes en hoopgevende projecten.
Dat mensen elkaar graag napraten bleek deze week wel uit de gretigheid waarmee iedereen over elkaar heen rolde om iets te vinden van helpdesks.
Een verkeerde reclamespot of opmerking van een organisatie of een woordvoerder, kan soms grote gevolgen hebben. Binnen 24 uur kan zich via Twitter een negatieve publieke opinie vormen over een dienst, product of bedrijf. En dat bij voorbeeld precies op een dag dat de verantwoordelijke op de communicatieafdeling vrij is. Een aantal praktische tips om te voorkomen dat de dominosteentjes vallen voordat u er erg in hebt.
Er is al veel geschreven over de inzet van PR 2.0, social media en het verdienen van geld of versterken van je imago. Daar wil ik deze keer niet op ingaan. Graag wil ik het hebben over een vaak onderbelicht aspect van de inzet van Social Media: de interne alignment.
Je kon er op wachten. Na de vraag of je ook wilde adverteren als je persberichten iets moesten gaan ‘doen’, is er nu een nieuwe variant in het krachtenspel van PR – uitgeven – adverteren.