We zijn beter in content dan ooit tevoren. Na een wat onduidelijke start is big data in 2018 een eenvoudig instrument voor uitgevers in het targeten van content. Veel content is adaptief geworden en past zich automatisch aan de lezer aan...
MijnKindOnline roept social media bedrijven op kinderen beter te ondersteunen bij problemen met ten onrechte verspreide foto’s.
We hebben veel kennis en technieken ter beschikking die ons helpen alles te weten over onze doelgroepen. Maar wat kunnen we hierin leren van andere disciplines? Wat kunnen we bijvoorbeeld met leerstijlen?
Steeds vaker besteden ouders een deel van de opvoeding uit aan experts: ze doen hun kinderen op (creatieve) clubjes, laten ze (verantwoorde, educatieve) tv kijken, geven ze een tablet (met goed kwalitatief aanbod) en laten ze gebruik maken van de leuke, interactieve webomgevingen die bedrijven aanbieden. Wat doet dat met een familie?
Naar aanleiding van het promotieonderzoek van Tony de Rooij over risicovol gamegebruik: de kansrijke kanten van cyberslacking.
Talentshows genoeg op de Nederlandse TV. Popstars, X-factor, Holland’s got talent, Idols, we hebben alles al gezien. En eerlijk is eerlijk, wie waar nou wat waarmee gewonnen heeft kunnen we allemaal niet meer onthouden. Toch organiseert Disney Channel dit jaar een talentshow: My Camp Rock. En lanceert een film: Camp Rock 2: The Final Jam.
Deze week 's avonds op TV de Heineken commercial voor de Heineken Pletterpet (nog eens) gezien. Goede commercial over een leuk premium dat Heineken zeker extra aandacht en omzet gaat opleveren. Wat is een WK toch leuk.
Marieke van Heeswijk (Marketing Director en General Manager Disney Channel Benelux), vertelde tijdens Trends in kids- en jongerenmarketing hoe ze bij Disney omgaan met behoeftes van hun jonge doelgroep. En hoe Disney ze (letterlijk) in beweging krijgt. Bij deze een verslag van haar presentatie aangevuld met extra vragen en antwoorden.