Met de komst van het internet wordt kennis snel verspreid en is kennis toegankelijker voor iedereen op elk moment in meerdere mate. Redenen genoeg voor bedrijven om hier haar strategie voor aan te passen. Met mijn onderzoek heb ik gekeken naar de voordelen van het delen van kennis voor bedrijven.
Affiliate Marketing is een zeer interessante vorm van adverteren. Je betaalt als adverteerder namelijk alleen als daar een prestatie tegenover staat. Bijvoorbeeld als een affiliate een lead of sale aanbrengt. Echter bestaan er vele affiliates onder wie ook creatieve en slimme die geld weten te verdienen aan een affiliateprogramma zonder dat ze, bewust of onbewust, echt extra omzet genereren. Hieronder 13 voorbeelden
Op het internet wordt kennis continu gedeeld, verspreid en gedupliceerd. Waar vroeger alle informatie gesloten was, ligt het nu voor het oprapen. Ook de kennis van je concurrent is makkelijker inzichtbaar, maar hoe ga je hier mee om?
Er zijn tal van manieren om diensten meer inzichtelijk te krijgen en tastbaar te maken. Diensten hebben als eigenschap dat ze ontastbaar, vergankelijk, heterogeen, en interactief zijn. Hierdoor is het lastig om het voor de klant duidelijk te krijgen wat je nu precies levert. De nieuwe technologie kan je helpen dit inzichtelijker te krijgen.
Promoties zijn er in alle soorten en maten. Zo hebben we kortingen, kortingscodes, setaanbiedingen, afprijzingen, free Gifts et cetera. Maar lang niet alle leiden tot meer resultaat, maar kunnen zelfs averechts werken.
Hoe kan het zo zijn, dat indien twee organisaties uit dezelfde branche, die op dit moment gelijk aan elkaar zijn en precies hetzelfde budget besteden aan innovatie, de ene succesvoller is dan de ander? Het gaat hierbij natuurlijk meer dan alleen om geluk.
Het gebeurt bij de meeste beurzen: visitekaartjes in ruil voor meedingen aan een prijs, informatie of een gift. Het doel: zoveel mogelijk visitekaartjes bij elkaar verzamelen.
Het is voor bedrijven belangrijk om te innoveren. Wie niet innoveert, blijft achter en wordt zo ingehaald door de concurrentie. Dat wil natuurlijk niemand, maar hoe kan een bedrijf nu precies innoveren en wat wordt onder innovatie verstaan?