Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe innovatief ben jij?

Onlangs heeft Innovatiebureau Six Fingers onderzoek gedaan naar de staat van innovatie in Nederland. Zij heeft 21 innovatie professionals…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onlangs heeft onderzoek gedaan naar . Zij heeft 21 innovatie professionals gesproken en aan de hand van dit onderzoek de bevindingen in hypothesen opgesteld. Middels een willen zij deze hypothesen toetsen.

related partner content for mobile comes here

De respondenten krijgen haar resultaten terug met een afspiegeling van het gemiddelde aan het eind van het onderzoek. Wilt u dus testen hoe innovatief u bent kunt u onderstaande enquête invullen:

Voorlopige resultaten
De hoofdconclusie van het onderzoek is dat organisaties innovatie zeker belangrijk vinden, maar zij durven zelden te kiezen voor echte vernieuwing. Nederland innoveert veilig. Zij analyseren liever eerst alle effecten, reacties en dergelijke van een innovatie, alvorens men start met innoveren. Het poldermodel van Nederland zou innovatie ook in de weg staan. Eindeloos discussiëren resulteert in teveel drempels om te innoveren. Ook kan innovatie niet lukken zonder support van topmanagement.

Opmerkelijk
Eerder, 9 november 2008, schreef juist dat het poldermodel onze oplossing was tegen de crisis. Tegelijkertijd zijn er genoeg blogs en krantenartikelen terug te vinden, zoals Theo van Vugt schreef in , die juist beweren dat innoveren ons uit de crisis kan helpen.

Het gehele onderzoek kun je vinden op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in