Hoe innovatief ben jij?
Onlangs heeft Innovatiebureau Six Fingers onderzoek gedaan naar de staat van innovatie in Nederland. Zij heeft 21 innovatie professionals gesproken en aan de hand van dit onderzoek de bevindingen in hypothesen opgesteld. Middels een enquête willen zij deze hypothesen toetsen.
De respondenten krijgen haar resultaten terug met een afspiegeling van het gemiddelde aan het eind van het onderzoek. Wilt u dus testen hoe innovatief u bent kunt u onderstaande enquête invullen:
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spottahttp://www.innovatieonderzoek.nl
Voorlopige resultaten
De hoofdconclusie van het onderzoek is dat organisaties innovatie zeker belangrijk vinden, maar zij durven zelden te kiezen voor echte vernieuwing. Nederland innoveert veilig. Zij analyseren liever eerst alle effecten, reacties en dergelijke van een innovatie, alvorens men start met innoveren. Het poldermodel van Nederland zou innovatie ook in de weg staan. Eindeloos discussiëren resulteert in teveel drempels om te innoveren. Ook kan innovatie niet lukken zonder support van topmanagement.
Opmerkelijk
Eerder, 9 november 2008, schreef de Pers juist dat het poldermodel onze oplossing was tegen de crisis. Tegelijkertijd zijn er genoeg blogs en krantenartikelen terug te vinden, zoals Theo van Vugt schreef in de vijf wetten van recessiemarketing, die juist beweren dat innoveren ons uit de crisis kan helpen.
Het gehele onderzoek kun je vinden op http://sixfingers.nl/staat_van_innovatie_in_Nederland/.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid