Web 2.0 nog steeds geen vetpot
Anders dan Web 1.0-voorgangers als Amazon.com wil het MySpace, FaceBook en dito netwerksites maar niet lukken: de inkomsten blijven ver achter bij de juichende prognoses.
Potentiële opkopers hebben op dit moment even wat anders aan hun hoofd. Marketeers zijn terughoudender geworden met adverteren op netwerksites: netwerkleden hebben meer oog voor elkaars vakantiefoto’s dan voor banners.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDoor de astronomische hoeveelheid netwerkprofielen kunnen netwerksites niet dezelfde advertentietarieven vragen als bijvoorbeeld portals. En Facebooks poging om voorkeuren van leden voor merken, winkels enzovoort te verspreiden via Beacon strandde op privacybescherming.
Oké: wat niet is, kan nog komen. Maar volgens sommigen is Web 2.0 alweer so five minutes ago. De nieuwste internetrevolutie is het ‘semantische’ en intelligente(re) Web 3.0. Web 3.0-bedrijven bieden op basis van behavioural targeting diensten en betaalsystemen aan, ook aan bestaande sites, die volledig inspelen op individuele, locatiegebonden voorkeuren en behoeften. Web 3.0’ers zijn ook bij dit economisch ontij al winstgevender dan hun Web 2.0-voorlopers.
Bron: Fortune
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid