Overslaan en naar de inhoud gaan

Web 2.0 nog steeds geen vetpot

Web 2.0 heeft al veel moois opgeleverd. Maar één ding nog niet: het grote geld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Anders dan Web 1.0-voorgangers als Amazon.com wil het MySpace, FaceBook en dito netwerksites maar niet lukken: de inkomsten blijven ver achter bij de juichende prognoses.

related partner content for mobile comes here

Potentiële opkopers hebben op dit moment even wat anders aan hun hoofd. Marketeers zijn terughoudender geworden met adverteren op netwerksites: netwerkleden hebben meer oog voor elkaars vakantiefoto’s dan voor banners.

Door de astronomische hoeveelheid netwerkprofielen kunnen netwerksites niet dezelfde advertentietarieven vragen als bijvoorbeeld portals. En Facebooks poging om voorkeuren van leden voor merken, winkels enzovoort te verspreiden via Beacon strandde op privacybescherming.

Oké: wat niet is, kan nog komen. Maar volgens sommigen is Web 2.0 alweer so five minutes ago. De nieuwste internetrevolutie is het ‘semantische’ en intelligente(re) Web 3.0. Web 3.0-bedrijven bieden op basis van behavioural targeting diensten en betaalsystemen aan, ook aan bestaande sites, die volledig inspelen op individuele, locatiegebonden voorkeuren en behoeften. Web 3.0’ers zijn ook bij dit economisch ontij al winstgevender dan hun Web 2.0-voorlopers.

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in