Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wat hebben en met elkaar in gemeen? Op het eerste oog niets, behalve dan dat Moonfruit al flink aan het doorbreken is op twitter bij de ‘trendy topics’. Zal Shurgard dit ook behalen?

Dat twitter steeds vaker in het nieuws verschijnt is niks nieuws. Steeds meer bedrijven zijn er nauwlettend mee bezig. Als er alleen al gekeken wordt naar het succes dat Obama met twitter behaald heeft is dit een mooi streven voor bedrijven. Dat bedrijven daarom al hun eigen twitteraccounts hadden aangemaakt lag voor de hand.

Wat delen bedrijven dan op twits? Mijn eigen ervaringen zijn:
- Bedrijfsontwikkelingen
- Bedrijfsactiviteiten
- Klanten
- Extra content m.b.t. de diensten/producten die zij leveren
- Blogposten
- Youtube filmpjes met bedrijfspresentaties
- Et cetera.

Eerder al verscheen er deze week een twitpaign van . Philips ontvangt graag ideeën van twitteraars om vervolgens met deze ideeën aan de slag te gaan. Het was slechts een kwestie van tijd voordat de eerste promotiestunts op twitter verschenen. Met succes overigens:

Zoals je kunt zien is moonfruit zojuist in de trending topics gekomen (dit zijn de meest besproken onderwerpen van dit moment).
Wat hebben nu die campagnes met elkaar gemeen? Beiden willen ze volgens creëren op twitter en hun boodschap verspreiden zodat het een trending topic wordt. Beiden loven een prijs uit om dit te bereiken. En beiden hebben er een aparte website voor ingericht voor verdere uitleg.

Het verschil? Moonfruit heeft de duurdere, meer gewilde cadeaus met 10 Apple Mc Books in tegenstelling tot Shurgard. Hoewel een Kindle ook geen onplezierig cadeau is. Los van de cadeaus vind ik zelf Shurgard zichzelf meer associëren met de prijs. Zij hebben het namelijk zo aangekleed dat de prijs te winnen valt achter een garage box. Kies de juiste garage box en u wint… Dit heeft zich in het verleden al vaak als succesvol bewezen, dus ik ben zeer benieuwd naar de resultaten die deze online media campagne met zich meebrengen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie