Overslaan en naar de inhoud gaan

DPG Media brengt zijn Nederlandse, Belgische en Deense programmatic-aanbod samen

Het mediabedrijf opent ook een kantoor in Londen.
DPG Media
DPG Media

DPG Media gaat de internationale markt van programmatic op met een gecombineerd aanbod van Nederlandse, Belgische en Deense inventory. Internationale klanten kunnen voor alle drie de landen in een keer programmatic-advertenties inkopen.

Centralisatie van digitale media-inkoop
Deze nieuwe strategie stelt DPG Media in staat om nauwer samen te werken met Europese en wereldwijde media-inkoopteams. Omdat veel hubs opereren vanuit Londen, heeft DPG Media ook een kantoor geopend in Londen. Hiermee staat het programmatic-trading-team in directe verbinding met mediabureaus die internationaal inkopen. 

Chief digital officer Stefan Havik: 'De laatste jaren is er steeds meer centralisatie van digitale media-inkoop via Europese en wereldwijde inkoopteams. Vooral grote merken kopen een aanzienlijk deel van hun media in via wereldwijde mediabureaus. De meeste inkooppartijen zitten in London, Amsterdam, Kopenhagen, Parijs en München. Met het verhogen van onze focus op deze hubs en onze aanwezigheid in Londen spelen we in op deze centralisatie.'

related partner content for mobile comes here

DPG Media is actief in Nederland, België en Denemarken. Door het lokale online advertentieaanbod van deze landen met elkaar te combineren, is het voor mediabureaus efficiënter om programmatic advertenties in te kopen op het gehele internationale online netwerk van DPG Media. 

Havik: 'Waar inkoophubs in het verleden nog weleens efficiëntie boven effectiviteit verkozen met een ‘one size fits all solution’, zie je nu dat merken en mediapartijen op zoek zijn naar trusted partners voor het aansluiten van kwalitatieve inventory. Ze richten zich steeds vaker op het inkopen van lokale online inventory bij lokale uitgevers.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in