DPG Media brengt zijn Nederlandse, Belgische en Deense programmatic-aanbod samen

Het mediabedrijf opent ook een kantoor in Londen.

DPG Media gaat de internationale markt van programmatic op met een gecombineerd aanbod van Nederlandse, Belgische en Deense inventory. Internationale klanten kunnen voor alle drie de landen in een keer programmatic-advertenties inkopen.

Centralisatie van digitale media-inkoop
Deze nieuwe strategie stelt DPG Media in staat om nauwer samen te werken met Europese en wereldwijde media-inkoopteams. Omdat veel hubs opereren vanuit Londen, heeft DPG Media ook een kantoor geopend in Londen. Hiermee staat het programmatic-trading-team in directe verbinding met mediabureaus die internationaal inkopen. 

Chief digital officer Stefan Havik: 'De laatste jaren is er steeds meer centralisatie van digitale media-inkoop via Europese en wereldwijde inkoopteams. Vooral grote merken kopen een aanzienlijk deel van hun media in via wereldwijde mediabureaus. De meeste inkooppartijen zitten in London, Amsterdam, Kopenhagen, Parijs en München. Met het verhogen van onze focus op deze hubs en onze aanwezigheid in Londen spelen we in op deze centralisatie.'

DPG Media is actief in Nederland, België en Denemarken. Door het lokale online advertentieaanbod van deze landen met elkaar te combineren, is het voor mediabureaus efficiënter om programmatic advertenties in te kopen op het gehele internationale online netwerk van DPG Media. 

Havik: 'Waar inkoophubs in het verleden nog weleens efficiëntie boven effectiviteit verkozen met een ‘one size fits all solution’, zie je nu dat merken en mediapartijen op zoek zijn naar trusted partners voor het aansluiten van kwalitatieve inventory. Ze richten zich steeds vaker op het inkopen van lokale online inventory bij lokale uitgevers.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie