Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL Nederland kiest voor Dentsu

Naast de geïntegreerde mediastrategie gaat Dentsu het volledige offline mediaplan van alle campagnes voor RTL en Videoland doen.
Videoland dentsu
Videoland dentsu

RTL Nederland heeft Dentsu gekozen als nieuwe mediabureau. Per 1 januari 2025 neemt Dentsu naast de geïntegreerde mediastrategie ook het volledige offline mediaplan van alle campagnes voor RTL en Videoland op zich.

De samenwerking omvat een breed scala aan projecten, waaronder Media Mix Modeling (MMM), creative pre-testing en audience targeting. Deze, op bewijsvoering gebouwde aanpak, moet Dentsu in staat stellen om waardevolle inzichten uit verschillende databronnen te leveren en de mediaplannen voor RTL en Videoland aanzienlijk te versterken. Daarbij zetten beide partijen gezamenlijk in op  onderzoek en data om de effectiviteit van de campagnes te maximaliseren en RTL te helpen de doelgroepen nog beter te bereiken.

related partner content for mobile comes here

‘We hebben ambitieuze plannen en we werken altijd met partners die ons daarin verder brengen', zegt Margot Moscou, head of content & digital marketing bij RTL en Videoland. 'Op het gebied van media en creatie effectiviteit heeft Dentsu voor ons alles in huis waarmee wij het verschil kunnen maken op het gebied van impactvolle
zichtbaarheid.

Michael Willems, managing director Media bij Dentsu Benelux: 'Met deze samenwerking willen we met het data-gedreven RTL een volgende stap zetten in de ontwikkeling naar een wetenschappelijke benadering van media. Hiermee waarborgen we voortdurende innovatie binnen de dynamische Nederlandse entertainmentmarkt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in