Overslaan en naar de inhoud gaan

Mindshare behoudt in Nederland Unilever na wereldwijde review

Het GroupM-bureau heeft inmiddels al bijna twintig jaar Unilever als klant.
Unilever
© Unilever
Unilever
© Unilever

WPP's Mindshare is de winnaar van Unilevers internationale mediareview. In Nederland blijft Mindshare daarmee het mediabureau voor Unilever.

Publicis Groupe verliest n de Verenigde Staten delen van het account aan Mindshare. Wereldwijd wonnen Initiative, dentsu en Interpublic ook terrein, terwijl Omnicom Media Group net als Publicis activiteiten verloor. Anderzijds won Publicis wel vier markten in Zuid-Azië die voorheen in handen waren van WPP.

related partner content for mobile comes here

Nieuwe verdeling

Mindshare won in Zuid-Afrika, Australië en Nieuw-Zeeland en behield het miljardenaccount in West- en Centraal-Europa (waaronder dus Nederland) plus India, Indonesië en China (met uitzondering van Hong Kong en Taiwan, die bij OMG bleven).

Initiative (IPG) won in Canada. Daar was Omnicom Media Group actief. Ook behield Initiative Latijns-Amerika, Oekraïne, Griekenland en Noord-Afrika. Dentsu won in Japan (ADK had dat account in handen). Havas behield de opdrachten in Frankrijk en Spanje.

Publicis verloor dus in de VS, maar kreeg in Azië Maleisië, de Filippijnen, Singapore, Thailand en Vietnam toegewezen. Omnicom behield activiteiten in Bahrein, Koeweit, Oman, Qatar, Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten, plus Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Turkije.

Unilever rapporteerde in 2023 merk- en marketinginvesteringen van ongeveer 9,3 miljard dollar. De herziening van media-accounts begon in januari.

In 2021 was ook een mediareview van Unilever en behield Mindshare het account eveneens in Nederland. Inmiddels werkt Mindshare hier al sinds 2005 voor het concern. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in