Overslaan en naar de inhoud gaan

Adobe kiest internationaal voor Dentsu Creative en Stagwell

72andSunny (onderdeel van Stagwell) wordt verantwoordelijk voor de wereldwijde creatie en strategie.
Adobe-stagwell-dentsu
Adobe-stagwell-dentsu

Adobe heeft Dentsu Creative gekozen als zijn wereldwijde creatieve en contentbureau voor zijn digital media business. Ook in Nederland gaat Dentsu voor Adobe aan de slag. Ook Stagwell gaat internationaal werken aan creatieve campagnes en sociale content. Onderdeel van Stagwell zijn de bureaus 72andSunny dat ook actief is in Amsterdam, Code and Theory, Locaria, Movers+Shakers en National Research Group.

related partner content for mobile comes here

72andSunny werkt al zeven jaar voor Adobe en breidt dat nu uit. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de wereldwijde creatie en strategie binnen het nieuwe model.

Ook Omnicom Media Group krijgt een deel van het Adobe-account in handen met de Digital Experience (DX) business.

Adobe wil met Dentsu Creative 'reclame herdefiniëren' door personalisatie en bouwen aan Gen AI-gedreven content, meldt het bureau.

Voor media blijft Adobe werken met Wavemaker en Publicis, die vorig jaar wonnen na een mediareview.

Adobe nam het besluit over de verdeling van het account na een review door managementconsultant MediaLink. Financiële details van de deals werden niet bekendgemaakt, maar COMvergence schat Adobe's mediabestedingen op 450 miljoen dollar in 2023.

Bron: Adage.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in