Gisteren is Albert Heijn op 83-jarige leeftijd overleden; kleinzoon van de gelijknamige oprichter van de supermarktketen en medeverantwoordelijk voor de invoering van de streepjescode. Maar er is meer: producten als de Mars, snelkookrijst, oploskoffie, de babyvoeding van Nutricia en hapklare brokken voor honden en katten zijn door hem geïntroduceerd. Hij haalde McDonald's naar Nederland en introduceerde
Ik zal nooit een auto kunnen verkopen want ik snap het systeem niet. Ik vroeg vorige week een proefrit aan met serieuze koopintenties (voor mijn vader) maar de dealer heeft geen tijd om te reageren. Er moet dus iets geheimzinnigs aan de hand zijn waar ik niets van weet. Zou het zo zijn dat
Merkactivatie is hot maar wie activeren we eigenlijk; het merk of de consument? Een passief merk is altijd al ten dode opgeschreven geweest dus eigenlijk zouden we het moeten hebben over consumentenactivatie.
In het Tijdschrift voor Marketing staat een opmerkelijk artikel. Willy de Graaff, niet de eerste de beste op het gebied van merkstrategieën, beweert dat je merkhooliganisme zo snel mogelijk de kop in moet drukken. “Merkhooligans zijn fans van het merk, maar om de verkeerde redenen”. Nou en? Lees hoe merkhooligans Porsche gered hebben en hoe een corrigerende merkeigenaar zijn merk kapot maakte:
Afgelopen maandag was Elizabeth Currid in Amsterdam om een lezing te geven en de discussie aan te gaan over haar boek ‘The Warhol Economy’. Waarom is mode, kunst en muziek zo belangrijk geweest voor de unieke positie van New York op de creatieve kaart van de Verenigde Staten? En wordt het nog wat met ons eigen Amsterdam?
Wat een grap! Het excursiebureau dat ooit de liquidatietour verzon, kwam deze week met de crisistour.
76% Van de Amerikanen zeggen dat de States 6 maanden geleden in een recessie verkeerde, aldus Fortune.com, en volgens de meeste Amerikanen wordt het niet veel beter. Slecht nieuws? Welnee! Een beetje marketeer weet in te spelen op de markt en de behoefte van de consument en verdient geld aan de recessie...