Recessiemarketing: profiteer van de onzekerheid!

76% Van de Amerikanen zeggen dat de States 6 maanden geleden in een recessie verkeerde, aldus Fortune.com, en volgens de meeste Amerikanen wordt het niet veel beter. Slecht nieuws? Welnee! Een beetje marketeer weet in te spelen op de markt en de behoefte van de consument en verdient geld aan de recessie...

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Na de overname van Fannie Mae en Freddie Mac, de redding van verzekeraar AIG en het in elkaar klappen van Lehman Brothers stond Young Jeezy even op nummer 1 op iTunes met het album The Recession. En als hip-hop artiesten het over de economie gaan hebben, is er iets aan de hand. The recession is everywhere.

Volgens Fortune valt het wel mee met die recessie en spreekt van een recessie die zich voornamelijk in de hoofden van de mensen afspeelt. "Een emotionele staat waarin mensen zich extreem kwetsbaar voelen en bang zijn voor de toekomst", zegt psychologe en auteur Judith M. Bardwick.

Een virtuele recessie, dus. Dat biedt kansen, merkenbouwers! Het gaat goed maar we denken van niet. Er is geld maar ook onzekerheid en angst. We zijn op zoek naar veiligheid en zekerheid en daar kunnen we nog voor betalen ook. Daar moeten verzekeraars, investeerders, zuivelproducenten (we moeten toch gezond blijven eten), uitzendbureaus (alle ZZP'ers weer in loondienst), de NS (auto eruit), Toyota en Honda (of een auto met lage bijtelling, dan), Zeeman/Hema/V&D (even geen dure spijkerbroeken voor de kinderen), Levi's (maar wel voor jezelf) en verder al die mooie degelijke producten waarvan de meeste nog oer-Hollands zijn ook. Terug naar de veilige Hollandse waarden en waren; Douwe Egberts, Calvé Pindakaas, groenten van Hak, aardappelen, Brinta, Jumbo Spellen en Puzzels (de computer, tv en hand-held gaat een jaartje uit) en misschien komt Daf wel met een recessie-bestendige hybride personenauto!

Albert Heijn helpt Nederland door de recessie met de Nationale Hamsterdag, Nuon helpt je besparen door kaarsen en vuurkorven uit te delen en mocht je je baan kwijtraken, dan kan je terecht bij de Landmacht. Als je geschikt bent. Iemand nog ideeën hoe we van 2009 de gezelligste recessie ooit kunnen maken?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie