NYTimes: Feestdagen somber voor retailers

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De retailjaarprijzen zijn net uitgereikt aan ketens als Pearle en HEMA maar ondertussen valt er weinig te vieren voor de retailers. Met de belangrijkste verkoopperiode van het jaar in het zicht, word je niet blij als je de van oktober (die NYTimes vandaag publiceerde) bekijkt.

Nordstrom, met een collectie voor het hele gezin, heeft in oktober ruim 15% minder verkocht in vergelijking met vorig jaar. Het zijn dus niet alleen de dure formules die lijden onder de crisis, want The Gap leverde ook maar even ruim 12% in. De daling was nog het grootst bij Neiman Marcus en Bergdorf Goodman (beide van de Neiman-groep): 27,6%, maar ook Abercrombie & Fitch leverde 20% in.

Het derde kwartaal liet een daling in consumentenuitgaven zien van 3,1%; de grootste daling sinds 1980. De formules die zich op het lagere segment storten, lieten groeicijfers zien. Een logisch resultaat van de kredietcrisis, lijkt me.

Wallmart heeft goed geboerd tijdens Halloween en ziet de feestdagen vol vertrouwen tegemoet: "We see more customers shopping more often at Wal-Mart," aldus Eduardo Castro-Wright, Wallmart's president en chief executive. De kans is groot dat de kerstbomen massaal ingeslagen gaan worden bij de Lidl. Mocht het nou nog slechter gaan dan vrees ik dat geen naaldboom in onze bossen meer veilig is de komende feestdagen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie