Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Vorm betekent niets zonder de juiste content’

Meer dan 70 procent van de global marketeers lukte het in 2013 het niet om gekwantificeerde businessresultaten te laten zien aan hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo onderzocht de Fournaise Group, een performance managementbureau. In hun stellen ze 70 procent van de marketeers vorig jaar teveel werd ‘afgeleid’ door zogenaamde game-changers: marketing automation, omnichanneltactieken en big data management.

related partner content for mobile comes here

Fournaise meent dat ze in plaats daarvan beter hun marketingtechnieken hadden kunnen inzetten en testen.

Fournaise interviewde meer dan 1,200 CEO’s and marketingbeslissers in de VS, Europa, Azië en Australië. Daarnaast mat men de effectiviteit van 2,5 miljoen advertisingcampagnes, zowel on- als offline.

79 procent van de respondenten gaf aan de onderzoekers toe dat ze er –in termen van ROI- niet in waren geslaagd hun bestedingen te verdedigen tegenover het management.

Volgens Jerome Fontaine, CEO van Fournaise, is de grootste les dat campagnes en activiteiten die geen bewijs geven dat de klantwaarde positief wordt beinvloed, nooit goed zullen scoren, ongeacht het mediakanaal.

Fontaine: ‘Een van de ziektes in marketing is dat marketeers vaak vergeten dat nieuwe media, marketing automation, omnichannel en big data alleen maar tools zijn, die je kunt inzetten om boodschappen het beste sturen, te analyseren en te optimaliseren. Marketeers die in 2013 deze tools tot de kern van hun strategie maakten, kwamen bedrogen uit. Want in marketing betekent vorm niets zonder de juiste content.’

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in