Overslaan en naar de inhoud gaan

Hé ... B2B-kopers zijn nét mensen!

De laatste tijd duiken in de vakpers her en der berichten op waarin wordt geopperd dat B2B en B2C eigenlijk best veel op elkaar lijken.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Laat dat het begin zijn van een nieuwe manier van B2B-marketing. Een manier van communiceren waarbij de gemiddelde communicatie-uiting wat meer sjeu heeft dan de gangbare rechtlijnigheid, zakelijkheid en soms regelrechte saaiheid die het kenmerk vormen van veel B2B-marketing.

related partner content for mobile comes here

Door die onpersoonlijke aanpak lopen merken die hun bestaansrecht ontlenen aan andere merken wat mij betreft grote kansen mis. Toegegeven, zakelijke aankoopbeslissingen gaan vaak over grotere bedragen. Er komt veel meer ratio bij kijken en het besluitvormingsproces kent veel meer rollen in de zogenaamde decision making unit (DMU) dan bij een consumentenaankoop. Maar de mensen die een rol in het aankoopproces vervullen zijn mensen zoals jij en ik.

&;Het jaar waarin B2B-marketing wat meer brille gaat tonen.&;

Met eigen emoties en overtuigingen. Als ik op maandagmorgen m’n jeans en sneakers verruil voor m’n Baldessarini-pak maakt dat me heus geen ander mens. 2014 wordt wat mij betreft het jaar waarin B2B-marketing wat meer brille gaat tonen. Op z’n minst zo nu en dan wat mondhoeken even verlost van de zwaartekracht. Dat is één.

Een andere kansrijke ontwikkeling voor de B2B-marketeer in 2014 vormt event-driven marketing. Waarbij de boodschap is afgestemd op inzicht in individueel gedrag en persoonlijke voorkeuren. Per rol in de DMU. En dan hoef je niet meteen je portemonnee te trekken voor een budgetverslindende marketing automation-oplossing. Met iets simpels als een multi-step e-mail campagne of programma kun je al veel bereiken. Kortom, B2B kopers zijn net mensen!

Dit artikel is trend 9. uit het the valley Trendrapport 2014. .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in