Overslaan en naar de inhoud gaan

CosmoGIRL! en Girlz! definitief naar ZPress Young

De meidentitels CosmoGIRL! en Girlz! verhuizen definitief van Audax naar ZPress Young.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zoals Adformatie al meldde neemt ZPress Young de titels over. Beide uitgevers wilden dat toen nog niet bevestigen. 

ZPress Young nam eerder al Hitkrant over en heeft ook merken als MEIDEN magazine, Pippa, Stoer!. 

Audax begon twaalf jaar geleden met Girlz!. CosmoGIRL! is een internationale licentie-uitgave. Beide titels zagen in het derde kwartaal van 2013 (in vergelijking met Q3 2012) de totaal betaalde kernoplage dalen. CosmoGIRL! ging van 82.962 naar 64.406 en Girlz! van 72.331 naar 63.324. 

related partner content for mobile comes here

De verkoop van de meidentitels past in de strategie van Audax Publishing, waarbij de nadruk ligt op de doelgroep vrouwen en de verdere uitbouw van merken als Vriendin en Weekend. De overname geldt met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2014. De redactieteams van de twee titels komen ook over naar ZPress Young.

Publishing director Robert van Ginhoven: &;De Audax-titels die wij overnemen, sluiten uitstekend aan bij onze visie om te focussen op duidelijk gedefinieerde doelgroepen waarvoor we, met print als fundering, sterke merken creëren en onderhouden. Met deze titels verbreedt ons portfolio zich verder en zien we veel kansen in de uitbouw van onze crossmedia activiteiten en events. De toekomst voor printmedia zien we dan ook vol vertrouwen tegemoet.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in