Overslaan en naar de inhoud gaan

Wereldwijde review Microsoft voor totale account

Microsoft gaat een review houden van het gehele account ter waarde van bijna een miljard euro (1,3 miljard dollar). Het gaat om zowel het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de wereldwijde review zoekt de gigant naar één holding company die alles kan doen. Dat meldt Adage. Bij Microsoft wil men geen commentaar geven. De stap komt zes maanden nadat Mark Penn en Tami Reller de leiding kregen over de nieuwe gecentraliseerde marketinggroep. Ondertussen wordt er gezocht naar een opvolger van ceo Steve Ballmer.

Volgens ingewijden kijkt Microsoft vooral naar kostenreductie en efficiency.

De meest waarschijnlijke spelers in het proces zijn WPP en Publicis Groupe, die beiden al het grootste deel van de Microsoft accounts in handen hebben. Omnicom heeft al concurrent Apple en zal mogelijk niet meedoen, maar mocht het account bij Publicis terecht komen dan is er bij de fusie tussen Publicis en Omnicom alsnog sprake van conflicterende accounts.

related partner content for mobile comes here

Publicis&; Razorfish heeft een groot deel van het digitale account onder zijn hoede. Voor media zijn UM (Interpublic) en Starcom MediaVest Group (Publicis) nu grote spelers. WPP&;s Wunderman en Y&R hebben ook een deel van de Microsoft-business in handen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in