Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Nederlandse logistiek moet op de schop’

De groeiende online bestedingen dwingen de Nederlandse logistieke keten tot grote veranderingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlandse bedrijven zullen zich dan ook moeten aanpassen om in de snel veranderen de competitieve markt te kunnen overleven. Dat concludeert de onderzoeksgroep Supply Chain van Shopping2020, die vandaag haar resultaten presenteerde.

related partner content for mobile comes here

De expertgroep Supply Chain maakt deel uit van het onderzoeksprogramma Shopping2020, waaraan zestien brancheorganisaties deelnemen. Shopping2020 heeft als doel een toekomstvisie te creëren over hoe de consument in 2020 shopt.

De expertgroep Supply Chain deed onderzoek naar de vraag welke logistieke competenties Nederlandse bedrijven moeten ontwikkelen om voor zichzelf een goede positie te kunnen verwerven in de off- en online retailmarkt in 2020.

De Nederlandse online consumentenbestedingen groeien in 2020 naar verwachting tot 33,2 miljard euro. Deze omzetverdubbeling ten opzichte van 2012 vraagt een aanpassing van supply chains, stelt de expertgroep.

‘Specifieke capaciteiten rondom flexibiliteit, informatie en samenwerking worden essentieel om te kunnen overleven en te kunnen concurreren in de supply chain van 2020,’ aldus Frits van den Bos, Innovation Manager GS1 Nederland en gastheer van de expertgroep Supply Chain. ‘Ook het implementeren van standaarden om steeds meer informatie efficiënt met een toenemend aantal partners te kunnen uitwisselen wordt steeds belangrijker.’

Volgens de expertgroep zijn er vier trends van invloed op de supply chain in 2020:

- De veeleisende consument die 27/7 beschikbaarheid van goederen en informatie eist.

- De ontwikkelingen van nieuwe technologieën die voor andere verwachtingen zorgen.

- De veranderingen in EU-regelgeving voor sterkere consumentenrechten.

- De verduurzaming van de samenleving die vraagt om een groenere supply chain.

Om in de veranderende markt te overleven stelt de onderzoeksgroep dat de elementen ‘flexibiliteit, samenwerking en informatie’ cruciaal zijn.

Het gehele rapport met de aanbevelingen van de expertgroep Supply Chain van Shopping 2020 is gratis te downloaden via

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in