Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe directeur moet SIRE toekomstbestendig maken

In de opmaat naar het 50-jarig bestaan oriënteert SIRE zich op een kersverse directeur én een toekomstbestendige nieuwe koers. 5 vragen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SIRE stamt nog uit de jaren zestig. Is zo’n Stichting Ideële Reclame eigenlijk nog wel van deze tijd?

related partner content for mobile comes here

‘Ik ben ervan overtuigd van wel, maar we zien het voortbestaan van SIRE zeker niet als iets vanzelfsprekends. Het afgelopen jaar hebben wij met het bestuur en ook binnen de branche uitgebreid stilgestaan bij de waarde die SIRE nog kan toevoegen aan de samenleving en de visie op de toekomst. Want dat je een vijfenveertigjarig bestaan hebt mogen vieren, betekent niet gegarandeerd dat ook dat vijftigjarig jubileum erin zit. SIRE zal haar bestaansrecht in de toekomst moeten blijven bewijzen.’

Hoe dan?

‘Door campagnes te blijven maken die aansluiting vinden bij de tijdsgeest en maatschappij. De rol van SIRE is en blijft om aandacht te vragen voor onderwerpen die in de samenleving vaak onderbelicht blijven. Voor schrijnende problemen die om bewustwording vragen, zoals het taboe op psychisch ziek zijn waar de laatste campagne om draaide. Er zijn nog zoveel van dat soort onderwerpen die onze aandacht verdienen en die door middel van SIRE-campagnes op een unieke manier voor het voetlicht gebracht kunnen worden. Zo lang die onderwerpen er zijn, is de rol van SIRE wat ons betreft niet uitgespeeld.’

Zijn de traditionele tv- en printcampagnes nog wel de effectiefste manier om de doelgroep te bereiken?

‘TV, print en outdoor zullen altijd een belangrijke rol blijven spelen bij de SIRE-campagnes, maar we gaan ons veel meer richten op interactievere vormen van communicatie. Juist bij maatschappelijke onderwerpen liggen er bij uitstek kansen om de dialoog aan te gaan met de doelgroep, door middel van activatie, polls, online campagnes en sociale media. Daarom zijn we ook heel blij met de vijf nieuwe bestuursleden die we dit jaar mogen verwelkomen, die elk weer geheel nieuwe invloeden vanuit hun eigen vakgebied meebrengen en SIRE nog meer in lijn kunnen brengen met de tijdsgeest.’

Wat moet de nieuwe SIRE-directeur in huis hebben?

‘We zijn op zoek naar een topprofessional uit het communicatie vak (het gehele functieprofiel is te vinden), die middenin de maatschappij staat, de snelheid van de nieuwe wereld omarmt en meegaat met de laatste ontwikkelingen.

Jong dus?

‘Niet zozeer jong in jaren, maar zeker jong van geest.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in