Overslaan en naar de inhoud gaan

Ga nu eens echt innoveren!

Dit is de tijd van de goede voornemens. Ik heb die natuurlijk ook, maar daar gaat het in deze column niet over. Het gaat over úw goede…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de fabrikanten: ga nu eens echt innoveren! Dat zou een mooi voornemen zijn.

related partner content for mobile comes here

Nu eens geen me-too’s, line extensions of slechts een marginale verandering van de verpakking.
Nee, nu het water bij vele fabrikanten/merken tot aan de lippen staat en het private label aan een onstuitbare opmars lijkt begonnen, wordt er écht serieus geïnnoveerd.

Alle marketinginspanningen hebben de afgelopen jaren slechts geleid tot (in het beste geval) minimale groei. Vaker tot een verlies van marktaandeel.

De 15 grootste merken (zonder de sigarettenmerken) van de Nederlandse supermarkten scoorden in 2012 een schamele 0,7 procent omzetgroei!

Ondanks al hun marketinginspanningen en -budgets. Ondanks hun innovatie-inspanningen, of misschien door het gebrek daaraan! De suboptimalisaties verlaagden in feite de instapdrempel van de Private Labels.

Ceo’s van deze topmerken gaan hun management voor 2014 uitdagen ook eens op hun buikgevoel af te gaan. En niet alles dood te testen. Wat een mooi voornemen!

Er zijn zelfs ceo’s die een intern thema gaan introduceren! ‘We hebben weer lef, leve ons buikgevoel!’

Natuurlijk staat de retail te trappelen om deze innovaties op te nemen en kansen te geven. Dat is namelijk hun goede voornemen!

Ze begrijpen dat ze de creativiteit van de fabrikanten moeten koesteren. Tenslotte hebben ze op de lange termijn sterke merken nodig.

Dat is de noodzakelijke referentie en merken zorgen (als het goed is) voor dynamiek en spanning in het schap.

Tja, en dan de andere goede voornemens van de retailers. Zij stellen een convenant op, dat boeren in de derde wereld niet de dupe zullen worden van huidige en toekomstige stunts met bijvoorbeeld banen.

En verder maken ze echt haast met het weren van dieronvriendelijk geproduceerde producten in hun winkels. Datzelfde geldt voor producten die gevaarlijk zijn voor onze gezondheid. Dat zouden mooie voornemens zijn.
De retail neemt zich ook voor om fabrikanten niet meer zonder échte redenen te confronteren met eenzijdige aanpassingen van de condities.
 

De beste wensen!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in