Creatief losgaan met interactieve buitenreclame


[SHOWCASE]
Al jaren onderzoekt CBS Outdoor de mogelijkheden van interactieve buitenreclame. Het gedrag van de consument verandert door het gebruik van smartphones en tablets onderweg. Door buitenreclame te voorzien van interactieve elementen vergroot je de impact van een merk of een campagne. Maar hoe je dat doet? Dat vinden bureaus en adverteerders vaak nog lastig.
Guy Grimmelt, marketing & business development director bij CBS Outdoor: 'We willen adverteerders en bureaus op een laagdrempelige manier laten kennis maken met wat er zoal mogelijk is. Vorig jaar september hielden we onze eerste Interactive Month. Toen draaide het vooral om augmented reality. Voor Viva bijvoorbeeld hadden we een campagne ontwikkeld rond Blue Ribbon. Hierbij was het ontblote lijf te zien van iemand. maar niet het hoofd. Maar wel als je de abri-poster via Layar nakeek.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDit jaar zoekt CBS Outdoor het in de breedte, met een keur aan mogelijkheden. Complete bushokjes zijn omgetoverd tot digitale winkel, abri's reageren op bewegingen van passanten en zijn voorzien van een NFC-chip, wat staat voor Near Field Communication. Wie een smartphone tegen de chip houdt, kan direct reageren op de advertentie. Een app downloaden bijvoorbeeld, een video bekijken of audio luisteren, direct online een aankoop doen, de dichtstbijzijnde winkel vinden of een kortingsbon downloaden. Ook werkt CBS Outdoor met digitale pop-up stores. 'De mogelijkheden met NFC zijn eindeloos', zegt Guy Grimmelt. Wie bijvoorbeeld het magazine van Linda wil kopen gaat voor de abri staan, tikt tegen de NFC-chip en het blad valt later in de brievenbus.
Een campagne die er volgens Grimmelt uitspringt, is die van LG. 'We hebben in een test dertig bushokjes uitgerust met wifi-hotspots. Wie online ging kreeg een splash-page te zien met informatie over LG. Op die manier hebben we 5.500 unieke personen geconnect. We kwamen erachter dat een dergelijke service op prijs wordt gesteld, zeker als je lang moet wachten. Deze maand doen we hetzelfde voor HBO, maar dan op vijftig locaties.'
Deze showcase was onderdeel van een advertorial in Adformatie Week 46
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid