Overslaan en naar de inhoud gaan

Creatief losgaan met interactieve buitenreclame

Interactieve buitenreclame is veel meer dan ergens een QR-code op plakken en maar wachten wat er gebeurt. Om te laten zien welke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[SHOWCASE]

related partner content for mobile comes here

Al jaren onderzoekt CBS Outdoor de mogelijkheden van interactieve buitenreclame. Het gedrag van de consument verandert door het gebruik van smartphones en tablets onderweg. Door buitenreclame te voorzien van interactieve elementen vergroot je de impact van een merk of een campagne. Maar hoe je dat doet? Dat vinden bureaus en adverteerders vaak nog lastig.
Guy Grimmelt, marketing & business development director bij CBS Outdoor: 'We willen adverteerders en bureaus op een laagdrempelige manier laten kennis maken met wat er zoal mogelijk is. Vorig jaar september hielden we onze eerste Interactive Month. Toen draaide het vooral om augmented reality. Voor Viva bijvoorbeeld hadden we een campagne ontwikkeld rond Blue Ribbon. Hierbij was het ontblote lijf te zien van iemand. maar niet het hoofd. Maar wel als je de abri-poster via Layar nakeek.'

Dit jaar zoekt CBS Outdoor het in de breedte, met een keur aan mogelijkheden. Complete bushokjes zijn omgetoverd tot digitale winkel, abri's reageren op bewegingen van passanten en zijn voorzien van een NFC-chip, wat staat voor Near Field Communication. Wie een smartphone tegen de chip houdt, kan direct reageren op de advertentie. Een app downloaden bijvoorbeeld, een video bekijken of audio luisteren, direct online een aankoop doen, de dichtstbijzijnde winkel vinden of een kortingsbon downloaden. Ook werkt CBS Outdoor met digitale pop-up stores. 'De mogelijkheden met NFC zijn eindeloos', zegt Guy Grimmelt. Wie bijvoorbeeld het magazine van Linda wil kopen gaat voor de abri staan, tikt tegen de NFC-chip en het blad valt later in de brievenbus.

Een campagne die er volgens Grimmelt uitspringt, is die van LG. 'We hebben in een test dertig bushokjes uitgerust met wifi-hotspots. Wie online ging kreeg een splash-page te zien met informatie over LG. Op die manier hebben we 5.500 unieke personen geconnect. We kwamen erachter dat een dergelijke service op prijs wordt gesteld, zeker als je lang moet wachten. Deze maand doen we hetzelfde voor HBO, maar dan op vijftig locaties.'

Deze showcase was onderdeel van een advertorial in Adformatie Week 46

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in