Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter en GfK brengen onderzoekstool 'tweede scherm'

Twitter en GfK gaan samenwerken om GfK Twitter TV Ratings in Duitsland, Oostenrijk en Nederland te introduceren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Twitter TV Rating Service werd al in 2013 in Amerika geïntroduceerd. Voor de Europese markt is er nu samenwerking gezocht met GfK. De dienst bvan beiden geeft inzichten in de frequentie en het bereik van Twitterberichten in samenhang met televisieprogramma&;s en reclamecampagnes. Deze informatie is bestemd voor bedrijven werkzaam in de media om inzicht te krijgen in de groeiende populariteit van &;live&; commentaar via sociale media.

related partner content for mobile comes here

Terwijl men televisie kijkt deelt het publiek meer en meer zijn mening en commentaar over het programma via Twitter, het zogenaamde &;tweede scherm&;. Het bereik van de tv-zenders kan ook worden vergroot omdat de berichten verspreid worden onder de volgers van deze Twitter gebruikers.

De Twitter TV Ratings maakt het voor GfK mogelijk om data te leveren over de frequentie en het bereik van de twitterberichten over specifieke tv-programma&;s. Deze nieuwe methode zal later dit jaar in Duitsland, Oostenrijk en Nederland worden uitgerold en het zal tv-zenders in staat stellen inzicht te krijgen in het aanvullende publiek dat zij via sociale media bereiken. Daarnaast krijgen mediabureaus en adverteerders toegang tot betere analyses om hun cross-media campagnes te plannen en te evalueren.

Social Soundtrack

Matthias Hartmann, ceo van GfKis erg blij met deze samenwerking met Twitter.&;We staan aan het begin van de digitale mediatransformatie en Twitter heeft zichzelf gepositioneerd als &;Social Soundtrack&; van live evenementen en van televisie. De interactie tussen diverse media is voor ons bijzonder interessant en samen met onze innovatieve nieuwe partner Twitter, geeft GfK inzicht in de cross-media effecten.&;

Volgens Ali Rowghani, coo van Twitter, gaan Twitter en tv in Duitsland, Oostenrijk en Nederland hand in hand. &;Het publiek vindt het prettig om tijdens het televisie kijken Twitter te gebruiken en actief deel te nemen aan discussies over de programma&;s. Wij zijn erg blij dat GfK haar ervaring op het gebied van het meten van kijk- en luistercijfers nu ook inzet om het bereik van social media te meten. Dit maakt het mogelijk om TV zenders inzicht te geven in het bereik via social media tijdens tv-kijken.&;

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in