Unilevers 'weg naar groei' hapert
Het afgelopen jaar moest de onderneming al tot twee keer toe de vooruitzichten voor de omzet neerwaarts bijstellen. In 2000 nam Unilever (Omo, Knorr, Ola) zich voor om aan het einde van 2004 een jaarlijkse omzetgroei van ongeveer 5 tot 6 procent te realiseren. De brutomarges moesten omhoog naar 16 procent per jaar, waarbij het aantal merken van ongeveer 1600 naar vierhonderd gesaneerd moest worden. De winst per aandeel moest met dubbele cijfers groeien. De analisten denken dat Unilever de winst- en margedoelen wel haalt, maar de omzet blijft - ook in 2004 - achter.
Het afgelopen jaar is de omzetdoelstelling voor 2003 aangepast naar een groei van minder dan 3 procent. Unilever heeft het afgelopen jaar hinder ondervonden op de consumentenmarkten in Europa en Noord-Amerika. Vooral de verkoop van het afslankmiddel SlimFast viel in Verenigde Staten tegen. In Latijns-Amerika, Azië en Afrika verkochten de producten van Unilever aanmerkelijk beter.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisKomende donderdag krijgen beleggers uitsluitsel over de prestaties van het concern, want dan presenteert Unilever de resultaten over het boekjaar 2003.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid