Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilevers 'weg naar groei' hapert

Het levensmiddelenbedrijf Unilever haalt niet alle doelstellingen van het strategische plan 'de weg naar groei', verwachten bankanalisten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het afgelopen jaar moest de onderneming al tot twee keer toe de vooruitzichten voor de omzet neerwaarts bijstellen. In 2000 nam Unilever (Omo, Knorr, Ola) zich voor om aan het einde van 2004 een jaarlijkse omzetgroei van ongeveer 5 tot 6 procent te realiseren. De brutomarges moesten omhoog naar 16 procent per jaar, waarbij het aantal merken van ongeveer 1600 naar vierhonderd gesaneerd moest worden. De winst per aandeel moest met dubbele cijfers groeien. De analisten denken dat Unilever de winst- en margedoelen wel haalt, maar de omzet blijft - ook in 2004 - achter.

related partner content for mobile comes here

Het afgelopen jaar is de omzetdoelstelling voor 2003 aangepast naar een groei van minder dan 3 procent. Unilever heeft het afgelopen jaar hinder ondervonden op de consumentenmarkten in Europa en Noord-Amerika. Vooral de verkoop van het afslankmiddel SlimFast viel in Verenigde Staten tegen. In Latijns-Amerika, Azië en Afrika verkochten de producten van Unilever aanmerkelijk beter.

Komende donderdag krijgen beleggers uitsluitsel over de prestaties van het concern, want dan presenteert Unilever de resultaten over het boekjaar 2003.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in