Sorrell kritisch over positie Havas


In een interview met Campaign zegt Sorrell dat het in de huidige reclamemarkt niet mogelijk is om te consolideren. Sorrell heeft zijn pijlen gericht op middelgrote groepen als Grey Global en Havas. Hij noemt de positie van Havas ‘opvallend gelijk’ aan die van Cordiant vorig jaar. WPP nam Cordiant toen over.
Sorrell: ‘Havas’ positie is strategisch niet sterk. De groep moet beslissen waar het nu staat. Als MPG een topvijf speler wil worden op mediagebied moet men kijken hoe ze daar komen.’ Havas heeft met Euro RSCG ‘slechts’ één internationaal netwerk. Media Planning Group wordt als zwak beschouwd, aldus Campaign. Maar de WPP-topman laat doorschemeren dat Grey Global (met Procter & Gamble als topklant) misschien wel een aantrekkelijker doel is. Dat WPP Unilever in zijn portfolio heeft, maakt volgens hem niet uit. ‘Er is niets in de conflicterende belangen van P&G en Unilever dat de twee zou kunnen tegenhouden in één groep behandeld te worden.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid