Overslaan en naar de inhoud gaan

Sorrell kritisch over positie Havas

WPP-baas Sir Martin Sorrell bekritiseert de marktstrategie van de Franse communicatiegroep Havas. Volgens hem is de positie van Havas…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een interview met Campaign zegt Sorrell dat het in de huidige reclamemarkt niet mogelijk is om te consolideren. Sorrell heeft zijn pijlen gericht op middelgrote groepen als Grey Global en Havas. Hij noemt de positie van Havas ‘opvallend gelijk’ aan die van Cordiant vorig jaar. WPP nam Cordiant toen over.

related partner content for mobile comes here

Sorrell: ‘Havas’ positie is strategisch niet sterk. De groep moet beslissen waar het nu staat. Als MPG een topvijf speler wil worden op mediagebied moet men kijken hoe ze daar komen.’ Havas heeft met Euro RSCG ‘slechts’ één internationaal netwerk. Media Planning Group wordt als zwak beschouwd, aldus Campaign. Maar de WPP-topman laat doorschemeren dat Grey Global (met Procter & Gamble als topklant) misschien wel een aantrekkelijker doel is. Dat WPP Unilever in zijn portfolio heeft, maakt volgens hem niet uit. ‘Er is niets in de conflicterende belangen van P&G en Unilever dat de twee zou kunnen tegenhouden in één groep behandeld te worden.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in