Overslaan en naar de inhoud gaan

Kevin Roberts in Nederland

Door gastblogger Wim Andréa
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De wereldwijde CEO van Saatchi & Saatchi is vandaag in Nederland. Na een ontbijt met het managementteam van Saatchi & Saatchi Nederland, zal hij de ochtend op het kantoor in Amstelveen vertoeven. Waarna een reeks ontmoetingen met de nationale pers volgt. Hopelijk nog interessanter wordt het dan vanaf 15.30 uur. In het Amstelveense Cobra Museum zal 'The Man' voor een verzameling klanten en relaties van Saatchi & Saatchi, plus een delegatie jonge VEA conceptcursus-deelnemers, verhalen over , en wat er nog meer uit zijn visionaire brein is ontsproten.

related partner content for mobile comes here

Wie denkt dat Roberts de zoveelste opgezwollen, holle, reclamebons is, maakt een denkfout. Ondanks het feit dat hij redelijk aanwezig schijnt te zijn, draagt Kevin een interessante historie met zich mee. Voor hij de baas werd van Saatchi & Saatchi, bivakkeerde hij aan adverteerderszijde. Bij bedrijven als Procter & Gamble en Pepsico leerde hij de kracht van ideeen kennen. En dan ideeen van het allooi: "Ideas that transform brands, businesses and reputations".

Tom Peters is al een fan van Roberts'gedachtengoed dat werd neergepend in het boek 'Lovemarks. The future beyond brands'. Zelf ga ik vandaag heel aandachtig absorberen... En wellicht kom ik vanavond volledig terug op alles wat ik hier nu op basis van veelal overlevering beweer...

Update 07-04-06 - 11:17 uur:
Eerste ontmoeting tijdens ontbijt stelde niet teleur. Een ontspannen maar gedreven Roberts die een scherpe kijk op het moderne zakendoen tentoon spreidt. Ook een vent met een goed oog voor de huidige situatie binnen ondernemingen. Natuurlijk veel 'internal talk' waar ik hier niet over ga uitwijden. Maar, mijn hemel, wat een schema: gisteren in Dublin, morgen door naar Tokio en ergens komende week weer naar Kopenhagen... En dan deze quote: "The day I don't enjoy this any more, I'll quit".

Update 07-04-06 - 18:38 uur:
Dat Roberts plezier heeft in wat hij doet, is duidelijk. Het is lang geleden geweest dat ik een dergelijk onderhoudend en inhoudelijk verhaal gehoord heeft. In een kleine twee uur stipte Roberts een zestal ideeën aan die in zijn optiek thans relevant zijn in de wereld van marketing en communicatie. Natuurlijk zijn reeds veel verkondigde Lovemarks-theorie. Een die wij in de dagelijkse praktijk met klanten ten uitvoer (proberen te) brengen. Verder ging hij dieper in op de rol die de hedendaagse consument heeft in het spel. Een belangrijke, zo niet allesbepalende rol. Plus het gegeven dat schermen (van groot tot klein) tegenwoordig de media zijn waarlangs ontzettend veel communicatie verloopt.

Gelardeerd met aansprekende voorbeelden (veelal TV-spots, want dat toont kennelijk nog steeds het makkelijkst en Kevin was niet hier om diepgaand een aantal cases te bespreken, dat deed hij overdag bij ons op kantoor overigens wél), illustreerde hij zijn gedachtengoed. Deze semi-liveblog gaat later aangevuld worden. Nu staat nog een etentje ter afsluiting op het programma. Later dus meer...

----
update 10-04-06 - 12:28 uur

Het hele weekend de verhalen van Roberts kunnen laten bezinken. En viel me toch nog een opmerkelijke op. Naast het Shopper Marketing-gedachtengoed was advertising eindelijk eens aan retailing en consumenten koppelt. Lees hiervoor ook . Terwijl televisie in de Westerse wereld redelijk wordt afgeschreven (meer versnippering over meer zenders en minder absolute kijktijd ten gunste van online), blijft Roberts toch van mening dat TV het komende decennium nog een van de allerbelangrijkste media blijft. In de BRINC-landen is een TV in alle huishoudens aanwezig. In tegenstelling tot krant en Internet. Ook een nadenkertje binnen deze Sisomo-context: elk concept zal nu al beoordeeld moeten worden op bruikbaarheid op verschillende schermformaten (TV, mobile, PSP, PDA etc.)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in