Overslaan en naar de inhoud gaan

Ingezonden brief over prijskortingen HEMA

Voor het eerst reageert een Molbloglezer op een artikel dat niet op onze weblog stond: de HEMA was gisteren namelijk flink in het nieuws…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het eerst reageert een Molbloglezer op een artikel dat niet op onze weblog stond: de was gisteren namelijk flink in het nieuws door de prijsverlaging die ze doorvoeren op diefstalgevoelige producten, zoals voedingssupplementen, oplaadbare batterijen, lipgloss, schrijfbare cd's en mini-led-fietslampjes.
Wij hadden echter het anp-bericht niet bewerkt, vanwege tijdgebrek, om eerlijk te zijn.

related partner content for mobile comes here

Maar dat weerhoudt Molbloglezers er niet van om toch te reageren, hier is de mailreactie van Dax Denneboom: 'Vanuit marketing- en communicatie-oogpunt gebeurt hier iets fantastisch. De HEMA koppelt namelijk een breed maatschappelijk interessant onderwerp aan een simpele prijspromotie. Schijnbaar is de maatschappelijke relevantie van dit onderwerp groot.

Ik heb dit item al op de voorpagina van het gezien, nu.nl en in het NOS 8 uur journaal. NRC.next maakte er vanochtend een halve pagina van incl beelden van de promo producten. De totale mediawaarde hiervan moet over de ? 1.000.000 bruto gaan. De kosten voor de HEMA zullen waarschijnlijk niet over de ton gaan. In alle winkels 1 display,
wat nepcamera's erop en een persbericht uitsturen zijn de kosten niet. Wat zouden de extra verkopen zijn door deze media aandacht?

Is het echt noodzakelijk om producten af te prijzen die diefstal gevoelig zijn? Oftewel gaat een dief vanwege een lagere prijs minder stelen of gaat het hem om de waarde (in prodictvorm) die dat product voor hem / haar specifiek heeft?

Volgens mij is het algemeen bekend dat in retail het eigen personeel het meeste steelt. En juist dit eigen personeel koopt waarschijnlijk al met bedrijfskorting in diezelfde winkel.
Gefeliciteerd HEMA. Mooi gedaan.'

We hebben het hier op de redactie natuurlijk wel besproken. Zelf vroeg ik me af of dieven inderdaad tot koop overgaan als het product dat ze in het oog hebben, 20 of 25 procent korting heeft. Want waarom steel je iets? Gewoon, omdat het kan, volgens mij. Het ligt er en je kunt het meenemen. Daar helpt geen korting tegen. Dax heeft hier denk ik wel een punt: hier is slimme pr gepleegd!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in