Overslaan en naar de inhoud gaan

Zwevende kopers

Smart shopping, ook wel postmaterieel consumeren genoemd, breekt door. Jonge, goed verdienende carrièremakers combineren dure aankopen met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze houden van luxe én van trash, en ze zijn de meest ‘hotte’ doelgroep in de wereld van het trendonderzoek. Meestal jong (maar soms ook wat ouder) en in elk geval zeer koopkrachtig. Maar ze houden zich niet aan de klassieke consumptiepatronen, want behalve dure merkartikelen kopen ze net zo gemakkelijk levensmiddelen bij de Aldi of de Liddl en kleren bij H&M.

related partner content for mobile comes here

Ware luxe zit namelijk niet alleen in materiële zaken, maar ook in jezelf verwennen met tijd en aandacht en met bijzondere ervaringen opdoen. De zwevende koper heeft ook weinig met traditionele statussymbolen. Hij besteedt zijn geld liever aan een paar handgemaakte schoenen en compenseert die uitgave dan weer door te bezuinigen op de eerste levensbehoeften of door een goedkope vliegreis te boeken. Maar dan wél naar een super-de-luxe, exotisch vakantieoord.

En hoe zit het intussen met de ‘oude rijken’? Die zijn begonnen aan hun eigen route: trading down.

Bron: Manager Magazin. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in