Overslaan en naar de inhoud gaan

Oplage tijdschriften onder druk

De oplage van de tijdschriften blijft onder druk in het vierde kwartaal van 2005. Bladen die het goed doen zijn onder meer, CosmoGirl Quest…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij de gezinsbladen blijven Aktueel, Nieuwe Revu en Panorama dalen. Aktueel van 55.791 naar 44.062, Nieuwe Revu van 74.932 naar 66.518 en Panorama van 110.777 naar 99.431 exemplaren.
De gossipbladen kampen alle vier met (flinke) oplagedalingen. Privé gaat van 261.855 naar 246.656, Story is nu tweede: van 199.922 naar 187.129 stuks. Weekend daalt het hardst: van 201.983 naar 175.434 exemplaren en ook Party moet terug: van 82.679 naar 70.544.

related partner content for mobile comes here

Bij de jongerenbladen doet CosmoGirl het goed: van 64.847 naar een oplage van 81.535. Ellegirl ging van 49.856 naar 63.704. Ook Girlz noteert een stijging: van 57.669 naar 65.336. Break Out! (binnenkort Spam) zag de oplage dalen (56.986 naar 40.585). Dalingen ook voor Fancy (82.176 naar 69.286) en Tina (78.139 naar 66.475). Hitkrant had een daling van 63.298 naar 45.333 exemplaren.

Bij de mannenbladen een daling voor Man of All Seasons (32.567 naar 14.484). Penthouse (33.289 naar 23.350) en Playboy (87.369 naar 80.834) blijven eveneens dalen. Successen zijn er voor Men’s Health (van 48.266 naar 50.235) en vooral Quest (van 107.755 naar 138.921).

Opvallende dalers bij de vrouwenbladen zijn Beau Monde: 111.646 naar 98.135, Flair: 116.428 naar 107.748, Viva: 105.065 naar 98.009, Libelle: 539.565 naar 520.391 en Glossy: 84.926 naar 70.638. Margriet zag de oplage licht dalen, net als Linda. Celebrity (van 62.353 naar 80.231) en Happinez (van 55.248 naar 82.686) doen het goed.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in