Murdoch met MySpace de nieuwe MTV
Wat Rupert Murdoch lukte met Fox News op de Amerikaanse mediamarkt wil hij nu herhalen met MySpace. Er een knaller van maken voor marketeers die ruimschoots de goedkeuring geniet van de regering in Washington.
Mediapost schrijft dat ruim 200.000 profielen van MySpace zijn verwijderd als onderdeel van een grote slag om meer adverteerders te trekken.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta'Madison Avenue' - de beeldspraak voor adverterend Amerika vanwege de vestiging van reclamebureaus in New York - krijgt site met 67 miljoen gebruikers in de schoot geworpen met heel veel ruimte om te adverteren en ook uitgebreide informatie over zowel de actieve gebruikers, degene die profielen plaatsen, als het passief gebruik of bezoek daarvan.
En Ross Levinsohn, president van Fox Interactive Media, wil ook meer merkadverteerders trekken, vooral van partijen die de jeugd willen bereiken. MySpace presenteert zich als het belangrijkste medium om de jeugd te bereiken.
Toevoeging van videomogelijkheden aan de site is goed voor adverteerders volgens MySpace en binnen zes weken volgt er ook een nieuwe zoekdienst waarmee adverteerders aan de achterkant nog beter kunnen zien waar het publiek van MySpace naar zoekt.
Ook combineert Fox Interactive de mogelijkheden van verschillende van haar sites voor adverteerders, zoals met http://americanidols.com die ook van Fox is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid