Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgevers profiteren (nu nog) van Google boekmarketing

Een nieuwe concurrente of een nieuw marketingkanaal? Dat is de grote vraag die uitgevers zich stellen met nieuwe diensten van Google. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een nieuwe concurrente of een nieuw marketingkanaal? Dat is de grote vraag die uitgevers zich stellen met nieuwe diensten van Google. De uitgevers van kranten . Boekuitgevers zien Google Books vooralsnog als een extra marketingkanaal.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit een naar aanleiding van een bijeenkomst van uitgeversbons NUV waar Google tekst en uitleg kwam geven.

Onder meer de uitgevers Brill en Kluwer treden Google Books positief tegemoet en lieten al honderdduizenden pagina's scannen. Bij elke boekenpagina op de site staat een link naar de site van de uitgever of een andere webwinkel waar het desbetreffende boek online is te bestellen.

"Oftewel: uitgevers hebben er met Google Book Search een gratis marketingkanaal bij gekregen", concludeert Netkwesties. Maar Google is in de toekomst wellicht meer van plan en zou dan alsnog uitgeeffuncties kunnen overnemen. Google zelf ontkent dat. Die zegt louter zichzelf als zoekdienst interessanter te willen maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in