Veer in de dealerreet
We zijn met z'n allen laaiend enthousiast over onze autodealers. Althans, dat beweert de Bovag. Die betaalde Trendbox om de mate van tevredenheid van 750 autobezitters over de after sales van hun merkdealer te onderzoeken. En wat denk je, ze doen het geweldig.
Bijna driekwart (72 procent) van de respondenten is uitermate of zeer tevreden over de after sales- service van de merkdealer. Nog eens een kwart is redelijk tevreden en slechts een kleine 6 procent is niet zo of helemaal niet tevreden.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieu"Belangrijk vindt de consument de kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden, de zakelijke en vakkennis van de werkplaatsmedewerkers, objectieve informatie over onderhoud en reparaties en dat het autobedrijf zich aan de vooraf opgegeven kostenindicatie houdt."
De service- en werkplaatsmedewerkers geven ons volgens het onderzoek een goed gevoel, staan altijd klaar en hebben een 'positieve uitstraling', om nog maar niet te spreken van hun 'vakkennis, vriendelijkheid en hulpbereidheid en de kwaliteit van het werk'.
De loyaliteit is dan ook bijzonder hoog, want bijna 90 procent zou weer kiezen voor hetzelfde bedrijf. Vanwaar dan nog die honderden miljoenen euro's aan marketing van de branche, zou je denken? Ter bevestiging?
Trendbox mocht ook vragen hoe dealerbedrijven scoren in vergelijking met andere branches; het hoogst natuurlijk. Telecombedrijven scoren het beroerdst in after-sales, maar ook aannemers, loodgieters en timmerlieden komen hun afspraken en beloften niet na. Daar zouden we graag nog wat meer van weten...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid