Overslaan en naar de inhoud gaan

Veer in de dealerreet

We zijn met z'n allen laaiend enthousiast over onze autodealers. Althans, dat beweert de Bovag. Die betaalde Trendbox om de mate van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We zijn met z'n allen laaiend enthousiast over onze autodealers. Althans, dat . Die betaalde Trendbox om de mate van tevredenheid van 750 autobezitters over de after sales van hun merkdealer te onderzoeken. En wat denk je, ze doen het geweldig.

related partner content for mobile comes here

Bijna driekwart (72 procent) van de respondenten is uitermate of zeer tevreden over de after sales- service van de merkdealer. Nog eens een kwart is redelijk tevreden en slechts een kleine 6 procent is niet zo of helemaal niet tevreden.

"Belangrijk vindt de consument de kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden, de zakelijke en vakkennis van de werkplaatsmedewerkers, objectieve informatie over onderhoud en reparaties en dat het autobedrijf zich aan de vooraf opgegeven kostenindicatie houdt."

De service- en werkplaatsmedewerkers geven ons volgens het onderzoek een goed gevoel, staan altijd klaar en hebben een 'positieve uitstraling', om nog maar niet te spreken van hun 'vakkennis, vriendelijkheid en hulpbereidheid en de kwaliteit van het werk'.

De loyaliteit is dan ook bijzonder hoog, want bijna 90 procent zou weer kiezen voor hetzelfde bedrijf. Vanwaar dan nog die honderden miljoenen euro's aan marketing van de branche, zou je denken? Ter bevestiging?

Trendbox mocht ook vragen hoe dealerbedrijven scoren in vergelijking met andere branches; het hoogst natuurlijk. Telecombedrijven scoren het beroerdst in after-sales, maar ook aannemers, loodgieters en timmerlieden komen hun afspraken en beloften niet na. Daar zouden we graag nog wat meer van weten...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in