Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetverdubbeling duurzame producten Philips

De verkoop van de ‘GreenFlagship’ producten van Philips is afgelopen verdubbeld tot 2 miljard euro. Dat meldt het electronica bedrijf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het duurzaamheidsverslag rapporteert Philips over de positieve resultaten van de aanpak van belangrijke wereldwijde milieukwesties en innovaties voor opkomende markten. Voornaamste innovatie in 2005 is de introductie van vijftig nieuwe ‘GreenFlagship’ producten, waarmee het totaal nu staat op 160. ‘Green Flagship’-producten zijn minder milieubelastend dan vergelijkbare producten. Verder heeft Philips heeft in 2005 ook pilot-projecten afgerond in het kader van New Sustainable Business Initiatives (NSBI’s) en nieuwe innovaties op touw gezet, met name voor ontwikkelingslanden. Zo is de eerste pilot afgerond van het project Distance Healthcare Advancement (DISHA), waarbij een mobiele ‘telekliniek’ via een satellietverbinding in contact staat met een gespecialiseerde medische instelling. In 2006 wordt een tweede pilot van dit project gestart. Een nieuw pilot-project betreft een kostenbesparende oplossing voor oplaadbare verlichting voor mensen in ontwikkelingslanden. Ook liep er in 2005 een onderzoek naar een houtfornuis, dat minder rook en schadelijke stoffen uitstoot.

related partner content for mobile comes here

Philips beschouwt duurzaam zakendoen als een essentiële factor voor winstgevende groei en waardeschepping op de lange termijn. In de afgelopen vijf jaar is 400 miljoen euro geïnvesteerd in ‘groene’ verlichtingstechnologieën

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in