Omzetverdubbeling duurzame producten Philips


In het duurzaamheidsverslag rapporteert Philips over de positieve resultaten van de aanpak van belangrijke wereldwijde milieukwesties en innovaties voor opkomende markten. Voornaamste innovatie in 2005 is de introductie van vijftig nieuwe ‘GreenFlagship’ producten, waarmee het totaal nu staat op 160. ‘Green Flagship’-producten zijn minder milieubelastend dan vergelijkbare producten. Verder heeft Philips heeft in 2005 ook pilot-projecten afgerond in het kader van New Sustainable Business Initiatives (NSBI’s) en nieuwe innovaties op touw gezet, met name voor ontwikkelingslanden. Zo is de eerste pilot afgerond van het project Distance Healthcare Advancement (DISHA), waarbij een mobiele ‘telekliniek’ via een satellietverbinding in contact staat met een gespecialiseerde medische instelling. In 2006 wordt een tweede pilot van dit project gestart. Een nieuw pilot-project betreft een kostenbesparende oplossing voor oplaadbare verlichting voor mensen in ontwikkelingslanden. Ook liep er in 2005 een onderzoek naar een houtfornuis, dat minder rook en schadelijke stoffen uitstoot.
Philips beschouwt duurzaam zakendoen als een essentiële factor voor winstgevende groei en waardeschepping op de lange termijn. In de afgelopen vijf jaar is 400 miljoen euro geïnvesteerd in ‘groene’ verlichtingstechnologieën
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid