Wegener DM: segmenteren op voornaam


Uit onderzoek door de Universiteit Utrecht en Wegener DM blijkt namelijk dat huishoudens met kinderen met een bepaalde voornaam niet alleen geografische en demografische kenmerken delen, maar ook voorkeuren op het gebied van lifestyle.
Binnen de Faculteit der Letteren van de Universiteit Utrecht wordt onderzoek gedaan naar de voornaam van miljoenen kinderen. Dit levert volgens het dm-bedrijf ‘een schat aan gegevens op’ over de frequentie waarin voornamen voorkomen en trends in de naamgeving. Ook blijkt een duidelijke samenhang te bestaan tussen voornamen van kinderen in hetzelfde huishouden.
Dankzij deze samenhang zijn acht groepen namen gedefinieerd: Arabisch en Turks, elite, Fries, modern, traditioneel, voormodern buitenlands, voormodern Nederlands en voormodern internationaal.
Wegener DM beschikt over diverse landelijk dekkende consumenteninformatie, waaronder de voornamen binnen een huishouden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid