Overslaan en naar de inhoud gaan

Wegener DM: segmenteren op voornaam

Wegener DM ziet segmentatiemogelijkheden voor (direct) marketeers na onderzoek naar voornamen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek door de Universiteit Utrecht en Wegener DM blijkt namelijk dat huishoudens met kinderen met een bepaalde voornaam niet alleen geografische en demografische kenmerken delen, maar ook voorkeuren op het gebied van lifestyle.
Binnen de Faculteit der Letteren van de Universiteit Utrecht wordt onderzoek gedaan naar de voornaam van miljoenen kinderen. Dit levert volgens het dm-bedrijf ‘een schat aan gegevens op’ over de frequentie waarin voornamen voorkomen en trends in de naamgeving. Ook blijkt een duidelijke samenhang te bestaan tussen voornamen van kinderen in hetzelfde huishouden.
Dankzij deze samenhang zijn acht groepen namen gedefinieerd: Arabisch en Turks, elite, Fries, modern, traditioneel, voormodern buitenlands, voormodern Nederlands en voormodern internationaal.

related partner content for mobile comes here

Wegener DM beschikt over diverse landelijk dekkende consumenteninformatie, waaronder de voornamen binnen een huishouden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in