Overslaan en naar de inhoud gaan

Communities: Power to the People

Is het internetbubble2.0? Of wordt met web2.0 het Internet eindelijk zoals het ooit bedoeld was: een anarchistisch medium dat (net als de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online communities schieten als paddestoelen uit de grond. Consumenten doen de marketing en Pr over uw merk en of product zelf, in deze online communities, fora, logs etc.

related partner content for mobile comes here

Een vraag; hoe is het eigenlijk gesteld met uw 'blogosfeerbeheer'? Krijgt u van uw Pr bureau ook alleen nog die knipselkrant? Of monitort uw Pr bureau ook uw merken, uw kansen en bedreigingen in de blogosfeer?

Ik ben heilig overtuigd, dus het is niet slechts mijn visie, dat communities merken komende jaren verder gaan domineren. Power to the people. En is dit alleen online? Nee, in mijn ogen begint het daar bijna wel altijd. Het gaat wel verder dan online.

Maar online kan ook snel doorslaan naar offline. Online ff wat afspreken met elkaar als consument, en dan op afgesproken tijdstip met z'n allen naar de winkel voor korting. Flashmobs maar dan niet voor de fun, maar voor keihard voordeel in klinkende munt!

Zo worden piepkleine communities als snel krachtige groepjes die uw winkel bestormen met: we willen korting.

Een voorbeeld? In China kwamen zo 18 consumenten de Chevroletdealer binnen. Goedemiddag zegt de verkoper keurig. De woordvoerder van de groep zegt: we willen alle 18 een Chevrolet Aveo kopen, maar wel met 10% korting. UUUH, slikt de verkoper, u zei??

Als u denkt dat dit een broodje aap verhaal is? Na 6 uur onderhandelen liepen 18 tevreden klanten de dealer weer uit. Ze hadden 9% korting bedongen op hun Aveo. Lees het hele artikel op .

Kunnen we daar niet wat web2.0 marketing spreekwoorden voor lanceren, zodat we niet telkens ontwikkelingen blijven negeren?

Wat dacht u van: 'Communitate or Die".

of

"Van vele kleine 'communietjes' kun je ook harstikke bezopen raken". Desnoods 'communitietjes' als dat een beter ezelsbruggetje voor u is?

Mijn oma zei vroeger altijd al: Jongen, zeur niet. Wie het kleine niet eert...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in