Communities: Power to the People
Online communities schieten als paddestoelen uit de grond. Consumenten doen de marketing en Pr over uw merk en of product zelf, in deze online communities, fora, logs etc.
Een vraag; hoe is het eigenlijk gesteld met uw 'blogosfeerbeheer'? Krijgt u van uw Pr bureau ook alleen nog die knipselkrant? Of monitort uw Pr bureau ook uw merken, uw kansen en bedreigingen in de blogosfeer?
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaIk ben heilig overtuigd, dus het is niet slechts mijn visie, dat communities merken komende jaren verder gaan domineren. Power to the people. En is dit alleen online? Nee, in mijn ogen begint het daar bijna wel altijd. Het gaat wel verder dan online.
Maar online kan ook snel doorslaan naar offline. Online ff wat afspreken met elkaar als consument, en dan op afgesproken tijdstip met z'n allen naar de winkel voor korting. Flashmobs maar dan niet voor de fun, maar voor keihard voordeel in klinkende munt!
Zo worden piepkleine communities als snel krachtige groepjes die uw winkel bestormen met: we willen korting.
Een voorbeeld? In China kwamen zo 18 consumenten de Chevroletdealer binnen. Goedemiddag zegt de verkoper keurig. De woordvoerder van de groep zegt: we willen alle 18 een Chevrolet Aveo kopen, maar wel met 10% korting. UUUH, slikt de verkoper, u zei??
Als u denkt dat dit een broodje aap verhaal is? Na 6 uur onderhandelen liepen 18 tevreden klanten de dealer weer uit. Ze hadden 9% korting bedongen op hun Aveo. Lees het hele artikel op Zibb.
Kunnen we daar niet wat web2.0 marketing spreekwoorden voor lanceren, zodat we niet telkens ontwikkelingen blijven negeren?
Wat dacht u van: 'Communitate or Die".
of
"Van vele kleine 'communietjes' kun je ook harstikke bezopen raken". Desnoods 'communitietjes' als dat een beter ezelsbruggetje voor u is?
Mijn oma zei vroeger altijd al: Jongen, zeur niet. Wie het kleine niet eert...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid