ADCN Jury’s zeer gul met Lampen-nominaties
TBWANeboko steekt met kop en schouders boven de anderen uit met maar liefst 43 nominaties voor 13 verschillende klanten (vorig jaar nog 25 nominaties). Zusterbureau Tequila scoort nog eens 4 nominaties en TBWABrand Experience Company 2.
Het tweede bureau is DDB Amsterdam met 24 nominaties, ook ruim meer dan de 13 in 2005. Selmore scoort voor het eerst ook goed met 11 nominaties.
De top-drie wordt gevolgd door FHV BBDO, PPGH JWT en S-W-H met ieder 7 nominaties. Daarna volgen Euro RSCG en N=5 met ieder 6.
Lowe halveert zijn nominaties ten opzichte van vorig jaar en gaat van 8 naar 4. Dietwee communicatie, Doom & Dickson, Ogilvy, Publicis en Van Walbeek krijgen ieder drie nominaties.
Nieuwkomers onder de genomineerden zijn onder meer Springer & Jacoby met 2 nominaties voor Olympus en N-i-e-u-w met 2 voor Nickelodeon.
Twaalf inzenders werden twee keer genomineerd en 31 bureaus 1 keer. Het aantal genomineerde bureaus is dit jaar wat afgenomen van 64 naar 58. Ruim 30% van de inzenders is beloond met een nominatie, wat iets meer is dan de 28% van vorige jaar.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
In totaal hebben 103 juryleden zich gebogen over de 619 inzendingen in de diverse deel- en vakcategorieën. Het aantal leden dat jureerde nam weer licht af van 201 naar 184.
De Jury van Veertien onder leiding van Harry Obdeijn zal op 13 april zijn eindoordeel vellen over de nominaties in de categorieen Print, Buitenreclame en Commercials. Een volledig overzicht van de nominaties is volgende week donderdag in Adformatie te vinden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid