Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Jongeren nauwelijks bereikt met Boekenweek’

De Boekenweek, die die dit jaar plaatsvindt van 15 tot 25 maart, is relatief onbekend bij jongeren tussen 18 en 29 jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van MarketResponse onder ruim 500 personen van 18 jaar en ouder naar de populariteit van de Boekenweek. Dit promotie evenement van de stichting voor Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek, CPNB, beleeft dit jaar zijn 71e editie. De Boekenweek is volgens het onderzoek vooral populair onder hoogopgeleiden en onder alleenstaanden. De keuze van titels die tijdens de Boekenweek worden aangeschaft, vindt vaak pas in de winkel plaats.

related partner content for mobile comes here

Krap eenderde van alle respondenten is bekend met de Boekenweek. Vooral binnen de jongste leeftijdsgroep (18-29 jaar) is de Boekenweek relatief onbekend. Bijna 1 op de 10 respondenten is stellig van plan om tijdens de Boekenweek een boek te kopen, 28 % twijfelt. In veruit de meeste gevallen vindt de daadwerkelijke keuze van een titel in de winkel plaats; slechts 20 % van degenen die (misschien) een boek gaan kopen tijdens de Boekenweek, weet een titel te noemen. Ruim één op de tien respondenten zou de Boekenweek missen als deze zou worden afgeschaft. Het merendeel staat volgens het onderzoek onverschillig tegenover de Boekenweek of is gematigd positief.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in